سیاسی

وزیر بهداشت لبنان از دریافت نخستین محموله کمک‌های پزشکی عراق خبر داد

وزیر بهداشت لبنان از دریافت نخستین محموله کمک‌های پزشکی عراق پس از تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی و انجام حمله سایبری در دستگاه‌های ارتباطی پیجر خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر بهداشت لبنان از دریافت نخستین محموله کمک‌های پزشکی عراق پس از تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی و انجام حمله سایبری در دستگاه‌های ارتباطی پیجر خبر داد و از این کشور به خاطر کمک‌های بی‌وقفه و همچنین اعزام تیم پزشکی تخصصی تقدیر کرد.

به گزارش الجزیره مباشر، فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان هنگام استقبال از تیم اعزامی عراق در فرودگاه بیروت ضمن تقدیر از کمک‌های همیشگی عراق تصریح کرد: شمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به 3 هزار نفر رسیده است که بیشتر آنها از ناحیه صورت و دست مجروح شده‌اند. اغلب مجروحان در وضعیت  ثبات و پایداری هستند و مواردی وجود دارد که نیاز به درمان و معالجه در خارج از کشور دارند.

در همین حال، وزیر بهداشت عراق همزمان با ارسال نخستین محموله کمک‌های پزشکی به کشور برادر لبنان، اعلام کرد بیمارستان‌های عراق آماده پذیرش مجروحان لبنانی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «صالح الحسناوی» اعلام کرد، در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، با وی در خصوص نیاز بیمارستان‌های لبنان به تجهیزات پزشکی برای جبران کمبودهای بیمارستانی برای رسیدگی به زخمی‌های ناشی از حمله سایبری اسرائیل و انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی سیم (پیجر) بحث و تبادل نظر کرد.

الحسناوی تاکید کرد: نخستین محموله کمک‌های پزشکی و تیم‌های پزشکی عراقی که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور اعزام آنها را به لبنان صادر کرد، امروز همزمان با استقبال وزیر بهداشت لبنان وارد فرودگاه بیروت می‌شوند.

وزیر بهداشت عراق اعلام کرد به همتای لبنانی خود، در خصوص آمادگی بیمارستان‌های عراق برای پذیرش مجروحان لبنانی تاکید کرد ه است.

باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت عراق، تحولات امنیتی خطرناک لبنان و پیامدهای حمله سایبری رژیم صهیونیستی را که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیر نظامیان لبنانی انجامید، دنبال می کند.

وی خاطر نشان کرد: این حوادث و حملات مستمر رژیم اشغالگر و تهدیدهای آن به آغاز جنگ گسترده علیه لبنان، نیازمند مداخله هرچه سریعتر بین‌المللی به منظور جلوگیری از سوق یافتن منطقه به سوی یک جنگ گسترده است.

از طريق
الجزیره مباشر
منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا