سیاسی

شرکت‌های تایوانی و ژاپنی در مظان اتهام انفجارهای لبنان، در این باره تحقیق می‌کنند

شرکت‌های تایوانی و ژاپنی به عنوان سازنده‌های دستگاه‌های «پیجر» و بی‌سیم‌های انفجاری در لبنان، اعلام کردند درباره این انفجارها تحقیق خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: همزمان با افزایش ابهامات درباره نحوه انفجار دستگاه‌های ارتباطی و بی‌سیم‌ها در حمله سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان و در مظان اتهام بودن شرکت‌های تایوانی و ژاپنی، این شرکت‌ها با اعلام برائت از نقش داشتن در انفجارها، بر انجام تحقیق در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش الجزیره مباشر، شرکت ژاپنی «آیکوم» اعلام کرد، در حال بررسی گزارش‌های مربوط به انفجار دستگاه‌های بی سیم انتقال و دریافت پیام با آرم این شرکت در لبنان است.

مقامات این شرکت اعلام کردند: نمی توان تأیید کرد که آیا شرکت ما محصولات بی سیم مرتبط با انفجارهای لبنان را به این کشور ارسال کرده است یا خیر.

این منبع افزود: محصولات شرکت ژاپنی که به خارج از کشور صادر می شوند مشمول یک فرآیند نظارتی سختگیرانه هستند که توسط دولت ژاپن تعیین شده است.

شرکت آیکوم تاکید کرد: این شرکت فروش دستگاه‌ها و باتری‌هایی را که در لبنان منفجر شده‌اند، از حدود 10 سال پیش متوقف کرده است.

در همین ارتباط شرکت تایوانی «گلد آپولو» نیز اعلام کرد: دستگاه‌های پیجر منفجر شده در لبنان ساخت این شرکت نبوده و توسط یک شرکت اروپایی ساخته شده‌اند.

وزیر دفاع تایوان نیز اعلام کرده است کشورش در این باره تحقیق خواهد کرد.

منبع
الجزیره مباشر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا