سیاسی

مکرون و بلینکن تحولات لبنان و منطقه را بررسی کردند

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با وزیر امور خارجه امریکا ضمن بررسی تحولات منطقه، بر ضرورت کاستن از تنش‌ها در لبنان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: بنا بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه امریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات خاورمیانه از جمله تلاش برای دستیابی به آتش بس در غزه، آزادی گروگان‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف همچنین در خصوص نیاز به کاستن از تشدید تنش‌ها در لبنان و پایبندی به یک راه حل دیپلماتیک که بر اساس آن غیرنظامیان بتوانند آسوده خاطر به خانه‌های خود بازگردند، بحث و تبادل نظر کردند.

بلینکن همچنین با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در پاریس درباره تلاش‌های جاری برای برقراری آتش بس در غزه، آزادی گروگان‌ها و و رفع نیازهای بشردوستانه مردم غزه گفت‌وگو کرد.

بنا به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، بلینکن و سژورنی درباره نیاز فوری به آرام کردن تنش‌ها در لبنان و در سراسر خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

بلینکن همچنین از همتای فرانسوی خود به خاطر میزبانی نشست پنج جانبه فراآتلانتیک در پاریس تشکر کرد.

گفتنی است دیپلمات‌های امریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در پاریس، پس از انفجارهای اخیر لبنان، اوضاع این کشور را بررسی و درباره سرنوشت مذاکرات آتش بس غزه گفت‌وگو کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا