سیاسی

واکنش وزارت خارجه فلسطین به بسته شدن دفتر شبکه الجزیره در رام الله

وزارت خارجه فلسطین بسته شدن دفتر شبکه الجزیره در رام الله در پی یورش نیروهای صهیونیستی به آن و صدور حکمی مبنی بر تعطیلی 45 روزه این دفتر، اعلام کرد این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد بسته شدن دفتر شبکه الجزیره در رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی، نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش آناتولی، این وزارتخانه افزود یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رام الله و بستن شبکه قطری الجزیره نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که تسریع اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان دادن به اشغال را الزامی می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد این یورش در چارچوب تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان مسلح به سراسر کرانه باختری اشغالی با هدف لغو نتایج تمامی توافق نامه‌های امضا شده با طرف فلسطینی و تکمیل جنایت‌های دسته جمعی و پاکسازی نژادی است.

این وزارتخانه تاکید کرد سکوت جهانی «دولت راستگرای افراطی اسرائیل» را به ارتکاب نقض‌ها و جنایت‌های بیشتر و تضعیف هر فرصتی برای احیای روند صلح بر اساس راه حل دو کشوری، تشویق می‌کند.

در چند ساعت گذشته، ولید العمری، مدیر دفتر الجزیره در فلسطین اعلام کرده بود نیروهای اسرائیلی زیادی در بامداد امروز به دفتر الجزیره یورش بردند، درب ورودی را شکستند، به ما حکم بستن این دفتر به مدت 45 روز را تحویل دادند و از دفتر خارج شدند.

العمری در ادامه گفته بود سربازان اسرائیلی عکس شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره که توسط نیروهای اسرائیل در 11 مه در جنین واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسیده بود را پاره کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا