سیاسی

وضعیت نوار غزه محور گفت‌وگوی ولیعهد کویت و محمود عباس

ولیعهد کویت و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و ضمن بررسی وضعیت نوار غزه، درباره روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: صباح خالد الحمد الصباح، ولیعهد کویت و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک و در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، الصباح در این دیدار درود امیر کویت را به عباس ابلاغ و بر موضع اصولی و دائمی کشورش در ایستادن در کنار ملت فلسطین در تلاش برای دستیابی به حقوق قانونی خود و در راس آن برپایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

دو طرف در ادامه روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن در راستای خدمت به منافع دو کشور و دو ملت و تقویت اقدام مشترک عربی را بررسی کردند.

در این دیدار همچنین به قطع نامه مجمع عمومی سازمان ملل در دهمین نشست اضطراری که با 124 رای مثبت به تصویب رسیده و مبتنی بر خروج رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطین اشغالی است، رایزنی صورت گرفت.

از طرفی دیگر خبرگزاری فلسطین (وفا) اعلام کرد عباس در دیدار با ولیعهد کویت آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای توقف تجاوزات به نوار غزه و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه و توقف حملات شهرک نشینان به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس را بررسی کرد.

این مقام فلسطینی همچنین اقدام و تحرک جامعه جهانی برای اجرای آنچه که در نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری بر اساس قطع‌نامه مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار پایان دادن به حضور رژیم اشغالگر و استعمار و دستیابی ملت فلسطین به آزادی خود در برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی آمده است، ضروری دانست.

ولیعهد کویت پیش از این با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و با وی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات جنگ در غزه گفت‌وگو کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا