سیاسی

بیانیه مشترک مصر و لبنان در باره حملات مداوم رژیم صهیونیستی

وزرای خارجه مصر و لبنان پس از دیدار در حاشیه هفتاد و نهمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل بیانیه مشترک صادر و تاکید کردند بحران کنونی خاورمیانه تنها از طریق دستیابی به آتش‌بس و توقف تجاوزات به نوار غزه و لبنان حل و فصل می‌شود.

میدل ایست نیوز: بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر و عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان بر اهمیت صدور قطع‌نامه‌ای که رژیم صهیونیستی را به توقف تجاوزات به اراضی فلسطین و لبنان ملزم کند، تاکید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد عبدالعاطی و بو حبیب در حاشیه هفتاد و نهمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، در باره تحولات خطرناک خاورمیانه به ویژه مسائل مربوط به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به اراضی لبنان و تداوم جنگ در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

دو طرف در ادامه حملات به لبنان را محکوم کردند و خواستار احترام به حاکمیت و امنیت این کشور شدند.

وزرای خارجه مصر و لبنان در ادامه بر ضرورت توقف تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی و ایفای نقش کشورهای موثر در این زمینه، جلوگیری از افزایش درگیری‌ها و تبدیل آن به درگیری منطقه‌ای گسترده توافق کردند.

عبدالعاطی و بو حبیب در ادامه بر اهمیت اقدام جامعه جهانی و سازمان ملل برای اجرای قطع‌نامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت و صدور قطع‌نامه‌ای الزام‌آور از جانب شورای امنیت برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطین و لبنان تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات خود مطابق قانون بین‌المللی و قانون بین‌المللی حقوق بشر و توافق‌نامه‌های مربوطه به ویژه کنوانسیون چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن تاکید کردند.

وزرای خارجه مصر و لبنان تاکید کردند که بحران کنونی خاورمیانه تنها از طریق دستیابی به آتش بس، توقف تجاوزات به نوار غزه و لبنان و پناه آوردن به راه‌های مسالمت آمیز برای توقف تنش و حل فصل مسائل باقی مانده میان رژیم صهیونیستی و لبنان از طریق اجرای قطع‌نامه 1701 شورای امنیت حل می‌شود که تضمین‌کننده بازگشت آوارگان، از سرگیری روند سیاسی مربوط به راه حل دو کشوری و برپایی کشور فلسطین بر اساس مرزبندی‌های چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی است.

از طرفی دیگر عبدالعاطی بیان کرد آسیب زدن به امنیت لبنان، آسیب زدن به امنیت منطقه است.

بو حبیب در ادامه از همتای مصری خود برای موضع حمایتگرانه قاهره از لبنان و دولت مصر در مقابله با تجاوز و تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی، قدردانی کرد.

منبع
اسیپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا