سیاسی

توافق مصر، قبرس و یونان بر سر تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف

وزرای خارجه مصر، قبرس و یونان در نیویورک با یکدیگر دیدار و بر سر تقویت همکاری در زمینه‌های انرژی، گردشگری، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و هماهنگی در باره مسائل دارای اهمیت مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی توافق کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه مصر، قبرس و یونان در حاشیه فعالیت‌های هفتاد و نهمین دور از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نشستی برگزار کردند.

به گزارش روسیا الیوم، بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر نسبت به اینکه قاهره پیش از سال جاری، میزبان نشست آتی بررسی سازوکار همکاری سه جانبه باشد، ابراز امیدواری و از هماهنگی مواضع در بالاترین سطح میان سه کشور قدردانی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، وی در ادامه بر اهمیت پیگیری نتایج نشست سه جانبه و ضرورت تقویت همکاری در زمینه‌های انرژی، گردشگری، بازرگانی، سرمایه گذاری و غیره و تداوم هماهنگی در چارچوب مجمع گاز مدیترانه شرقی (DAGF) تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر همچنین قدردانی قاهره از مواضع حمایتگرانه قبرس و یونان از مصر در اتحادیه اروپا را اعلام و از پیشرفت حاصل شده در بهبود ارتقای روابط راهبردی و شراکت میان مصر و اتحادیه اروپا در راستای خدمت به منافع مشترک ابراز خوشنودی کرد.

عبدالعاطی همچنین بر اهمیت توقف فوری آتش بس در غزه و جلوگیری از کشانده شدن خاورمیانه به جنگ منطقه‌ای تاکید کرد و نسبت به گسترش دامنه درگیری هشدار داد.

در پایان وزرای خارجه مصر، قبرس و یونان، بر سر تداوم ارتباطات گسترده و هماهنگی در باره مسائل دارای اهمیت مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تحقق منافع این سه کشور توافق کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا