خبر اولسیاسی

ملکه رانیا: اسرائیل بیشتر از جنگ جهانی دوم بر سر ساکنان غزه بمب ریخته است

همسر پادشاه اردن اعلام کردبمب‌ها و مواد منفجره‌ای که اسرائیل در غزه به کار گرفته است بیشتر از بمب‌های به کار رفته در طول جنگ جهانی دوم علیه درسدن، هامبورگ و لندن است.

میدل ایست نیوز: ملکه رانیا العبدالله، همسر پادشاه اردن با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی برای زیرپا گذاشتن خطوط قرمز و شکستن مرزهای قانونی و اخلاقی جسورتر شده است؛ اعلام کرد: بمب‌ها و مواد منفجره‌ای که اسرائیل در غزه به کار گرفته است بیشتر از بمب‌های به کار رفته در طول جنگ جهانی دوم علیه درسدن، هامبورگ و لندن است.

به گزارش الدستور، ملکه رانیا العبدالله همسر پادشاه اردن در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «‌ای بی‌سی نیوز» امریکا تصریح کرد: اسرائیل جرات و جسارت بیشتری برای شکستن مرزهای قانونی و اخلاقی پیدا کرده است و فرار از مجازات باعث اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: آنچه در اینجا می‌بینیم فراتر از سهل‌انگاری است بطوریکه وقتی خط قرمز واقعاً یک خط قرمز نباشد، به چراغ سبز و یک مجوز تبدیل می‌شود و آنگاه این فلسطینی‌ها هستند که با زیر پا گذاشته شدن همه استاندارد‌ها، بالاترین و بیشترین هزینه را برای چنین مجوزی می‌پردازند.

ملکه رانیا تاکید کرد: این جنگ از نظر گستردگی و وحشیگری بی‌سابقه است به طوریکه غزه یک سوم نیویورک است اما بمب‌ها و مواد منفجره‌ای که برای هدف قرار دادن این منطقه به کار رفته است، بیشتر از بمب‌های به کار رفته در طول جنگ جهانی دوم علیه درسدن و هامبورگ و لندن است.

ملکه رانیا تصریح کرد: غزه در حال شکستن بدترین رکوردها در جهان است بگونه‌ای که بالاترین میزان گرسنگی، بیشترین تعداد کودکان قطع عضو شده و بالاترین سطح تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در جهان مربوط به این منطقه است.

همسر پادشاه اردن با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان یک سلاح و هدف قرار دادن کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و تحمیل سیاست مجازات جمعی، خاطر نشان کرد: جهان بر اساس رویکرد‌ها و معیارهای دوگانه عمل کند به طوریکه به مشکلات و رنج‌های اسرائیلی‌ها توجه می‌کند اما درد و رنج‌های فلسطینیان را عادی قلمداد و حتی آن را توجیه می‌کند و حتی گاهی اوقات به نظر می‌رسد اسرائیل از هر قاعده‌ای که بر جهان ما حاکم است، مستثنی است اما فلسطینی‌ها از لحاظ رعایت نشدن مسائل حقوق بشر درباره خود مستثنی هستند.

ملکه رانیا گفت: اکنون شاهد تشدید تنش خطرناک دیگری در لبنان هستیم و سطح این تشدید تنش در منطقه به سطح بسیار خطرناکی رسیده است و ما شاهد خونین‌ترین روزهای لبنان بوده‌ایم.

همسر پادشاه اردن تاکید کرد هیچ کس از تنش‌ها در منطقه سود نخواهد برد و هیچ کس نمی‌تواند به دیگری درس بدهد ضمن آنکه تنها راه واقعی تحقق امنیت در منطقه و اسرائیلی‌ها و یهودیان سراسر جهان که احیاناً به شکل ناعادلانه‌ای اقدامات اسرائیل به آنان هم نسبت داده می‌شود، امضای توافقنامه صلح عادلانه و فراگیر است.

وی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی اقدام عملی انجام دهد زیرا صرف ابراز نگرانی یا حتی درخواست برای آتش‌بس تا زمانی که سلاح‌ها موجب کشته شدن غیرنظامیان می‌شود، بی‌معنا خواهد بود. امریکا باید از نفوذ نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک خود علیه اسرائیل استفاده کند چرا که خطر تشدید تنش در حال حاضر بسیار زیاد است.

ملکه رانیا در پایان با اشاره به اینکه ریشه درگیری‌های اسرائیل و فلسطینیان به هفتم اکتبر ارتباطی ندارد، تاکید کرد: شکست مذاکرات صلح در گذشته به دلیل عدم تلاش برای اجرای قوانین بین‌المللی و شکست در برابر تعیین هزینه یا عواقب جلوگیری از اشغالگری بوده است و از این رو اسرائیل احساس قدرت و برتری کرد و اراضی بیشتری را تصرف و شهرک‌های بیشتری را بنا کرد.

منبع
الدستور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا