خبر اولسیاسی

بی‌تفاوتی کُردهای عراق، سوریه و ترکیه نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان

کُردهای عراق، سوریه و ترکیه در پی تحولات اخیر در لبنان و حملات گسترده رژیم صهیونیستی، هیچ واکنشی نسبت به این وقایع نشان ندادند.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان از 8 اکتبر و پس از حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه، با یکدیگر در نوار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی درگیر شدند اما این درگیری‌ها پس از جنایت رژیم صهیونیستی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان تشدید شد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در پی وخامت اوضاع در جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی فلسطین، حملات متقابل رژیم صهیونیستی و حزب الله تشدید شد.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته حملات جدیدی را بر مناطق مختلفی از لبنان از جمله البقاع، صیدا و بیروت انجام داد که منجر به شهادت بیش از 500 نفر و مجروح شدن بیش از 1000 نفر شد.

این رژیم امروز نیز مناطق مختلفی از لبنان را بمباران کرد که این حملات تاکنون منجر به شهادت 30 نفر و مجروح شدن 97 نفر شده است.

در پی این تحولات آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در بیانیه‌ای خواستار کمک رسانی به ملت عزیز لبنان شد و پس از آن نهاد‌ها و طرف‌های عراقی حمایت خود از این رویکرد مرجعیت را اعلام کردند و کمپین‌هایی برای جمع‌آوری کمک از سوی الحشد الشعبی، عتبه علوی، عباسی و حسینی و هلال احمر عراق به راه افتاد.

مقامات عراقی نیز از جمله عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این حملات را محکوم کردند و خواستار توقف حملات به لبنان شدند.

اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که گروه‌ها و احزاب سیاسی کُرد چه در عراق، سوریه و یا ترکیه هیچ واکنشی به این حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نشان نداده‌اند و این حملات را محکوم نکرده‌اند.

در میان مقامات اقلیم کردستان عراق، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم و مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق هیچ واکنش و اظهار نظری درباره این حملات نکرده‌اند.

در سلیمانیه نیز بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان و قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، ساشوار عبدالواحد رئیس جریان نسل نو هیچ واکنشی به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نشان نداده‌اند. همانگونه که احزاب اسلامی کرُد از جمله اتحادیه اسلامی کردستان عراق، جماعت اسلامی کردستان عراق و حرکت اسلامی کردستان عراق نیز هیچ گونه موضع‌گیری نسبت به این حملات نداشته‌اند.

از طرفی دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و فرمانده آن‌ها مظلوم کوبانی و کرد‌ها در ترکیه نیز در قبال این حملات موضع‌گیری نکرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا