سیاسی

دعوت شهباز شریف از السودانی برای سفر به پاکستان

نخست وزیر پاکستان در دیدار با همتای عراقی خود در نیویورک، از او برای سفر به اسلام آباد دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نیویورک با شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و راه های گسترش آن در زمینه‌های مختلف پرداختند.

نخست وزیران عراق و پاکستان درباره آخرین تحولات در غزه و لبنان و تلاش‌ها برای توقف کشتار جمعی در حق فلسطینیان و حفاظت از لبنان و ملت بی دفاع آن رایزنی کردند.

السودانی در این دیدار، تمایل عراق برای تعمیق روابط با پاکستان در زمینه های مختلف را بیان کرد و گفت که دولت سیاست استقبال از همه اقدامات برای شراکت اقتصادی را دنبال می‌کند.

نخست وزیر عراق به نهضت عمرانی و اقتصادی و فعالسازی زمینه‌های صنعتی و کشاورزی علاوه بر تمایل عمیق برای شراکت سازنده با کشورهای دوست و برادر اشاره کرد.

وی به تلاش‌های محوری عراق برای جلوگیری از تشدید اوضاع در منطقه و توقف حملات از جمله دعوت برای برگزاری اجلاس اسلامی که صف کشورهای اسلامی و در راس آن پاکستان را متحد کند با هدف جلوگیری از جنگ فراگیر در منطقه و حفاظت از دو ملت مقاوم لبنان و فلسطین اشاره کرد.

از طرفی دیگر شهباز شریف از السودانی برای سفر به اسلام آباد با هدف همکاری و شراکت بیشتر میان دو کشور و گسترش توافقنامه‌های تبادل تجاری دعوت کرد.

وی ابتکار عراق مبنی بر برگزاری اجلاس اسلامی برای بررسی حملات کنونی به لبنان و فلسطین و موضع گیری یکپارچه در قبال تداوم کشتار ملت فلسطین و تلاش ها برای گسترش جنگ از سوی رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا