خبر اولسیاسی

روایت الجزیره از اوضاع ضاحیه جنوبی بیروت و سرنوشت دبیرکل حزب الله

همزمان با جنگ روانی رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن مقر فرماندهان حزب الله و احتمال ترور دبیر کل این حزب، الجزیره هنوز خبری قطعی در این باره منتشر نکرده است.

یدل ایست نیوز : ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد مقر مرکزی حزب الله لبنان را در قلب ضاحیه جنوبی بیروت با هواپیماهای اف-۳۵ هدف قرار داده است در حالیکه این حمله شدیدترین حمله به لبنان از زمان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ به بعد به شمار می‌اید.

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی عصر جمعه رشته حملاتی را به ضاحیه بیروت انجام داد طی آن صدای مهیبی در بیروت و اطراف آن طنین‌انداز شد و وحشت و هراس زیادی را در بین ساکنان ایجاد کرد و ستون‌های دود از چندین نقطه به هوا برخاست.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این حمله علیه مقر مرکزی حزب الله در حومه جنوبی بیروت صورت گرفت. این حمله به یک ستاد و مقر در زیر ساختمان‌های مسکونی در قلب ضاحیه شهر بیروت انجام شد.

رادیو ارتش اسرائیل پس از این حمله بلافاصله گزارش داد هدف از بمباران مقر حزب الله، ترور حسن نصرالله، دبیرکل این حزب بوده است.

از سوی دیگر منابع نزدیک به حزب الله اعلام کردند، در این حملات ساختمان‌های واقع در یک منطقه مسکونی شامل مؤسسات، مقر‌ها و دفاتر وابسته به حزب الله و معاونان آن هدف قرار گرفت.

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد هدف قرار دادن نصرالله از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و امروز اطلاعاتی طلایی در این زمینه به دست ما رسید و متعاقب آن مقر مورد نظر را هدف قرار دادیم.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد برآورد‌های اطلاعاتی اسرائیل حکایت از آن دارد که در این حملات تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه قدس ایران نیز  ترور شده‌اند.

پس از گذشت ساعاتی از این حمله گمانه زنی‌ها و اخبار ضد و نقیضی درباره حسن نصرالله منتشر شد بگونه‌ای که سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از منابعی اعلام کرد هنوز مشخص نیست که آیا حسن نصرالله در زمان بمباران در داخل مقر فرماندهی مرکزی بوده است یا خیر.

رسانه‌های اسرائیلی از جمله یدیعوت آحارونوت و کانال ۱۲ گزارش دادند هدف این حمله حسن نصرالله بوده است و ارتش در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا وی در داخل محل مورد هدف بوده است یا خیر.

کانال ۱۲ به نقل از یک مقام بلندپایه اسرائیلی تاکید کرد شاخص‌ها و علائمی مثبتی از موفقیت عملیات ترور نصرالله وجود دارد.

نشریه اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد که نصرالله در محل حمله بوده است و احتمال زنده ماندن او بسیار اندک است.

از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به حزب الله به رویترز گفت که این حمله گسترده منجر به تخریب ۶ ساختمان شد، اما نصرالله خوب است.

خبرگزاری تسنیم ایران نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد حسن نصرالله و هاشم صفی الدین (رئیس شورای اجرایی حزب الله) در مکان امنی هستند و آنچه رسانه‌های اسرائیلی منتشر می‌کنند صحت ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا از به زبان آوردن این جمله که آیا این عملیات واقعاً نصرالله را هدف قرار داده است یا خیر، خودداری کرد و پنتاگون نیز از گمانه زنی در مورد زنده بودن نصرالله خودداری کرد.

از سوی دیگر، مازن ابراهیم، ​​مدیر دفتر الجزیره در لبنان گفت: حزب الله تاکنون در مورد حمله اسرائیل کاملاً سکوت کرده است و به گفته برخی منابع حزب الله قصد ندارد به زودی بیانیه‌ای در این خصوص صادر کند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا