خبر اولسیاسی

الشمری: امنیت 95 درصد مرز عراق با سوریه تامین شده است

وزیر کشور عراق با اشاره به 620 کیلومتر مرز عراق با سوریه، گفت که امنیت بیش از 95 درصد این مرز مشترک تامین شده است.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق گفت که کشورش خالی از هرگونه کارخانه تولید مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی به اقدامات عراق برای کنترل مرزهای بین المللی اشاره کرد و گفت که با سوریه در تلاش برای حفظ امنیت مرز هستیم اما بخش زیادی از مرزهای سوریه، تحت کنترل دولت سوریه نیست با این وجود، اقدام به مستحکم سازی مرزها کردیم.

الشمری با اشاره به اقدامات برای کنترل مرزهای عراق با ایران، گفت که مرز تحت کنترل است و قاچاقچیان مواد مخدر نیز تحت پیگرد قرار دارند.

وزیر کشور عراق به درگیری نیروهای عراقی با دو باند قاچاق مواد مخدر در استان های دیالی و میسان اشاره کرد و گفت که اقدامات خوبی از سوی گارد ساحلی در شط العرب صورت گرفته و این اقدامات موجب کاهش قاچاق مواد مخدر شده است.

وی اشاره کرد که طول مرزهای عراق با کشورهای همجوار بیش از 3500 کیلومتر است که 620 کیلومتر آن با سوریه است و عراق با جمهوری اسلامی ایران نیز حدود 1500 کیلومتر مرز دارد.

الشمری گفت که امنیت بیش از 95 درصد مرز عراق با سوریه تامین شده است.

وزیر کشور عراق درباره توافق امنیتی با ایران گفت که توافقنامه ای امنیتی با ایران داریم که در پی آن مقرهای گروه های مخالف ایران در مرزها تخلیه شده و آنها به مواضع دیگری با هماهنگی با دولت اقلیم کردستان عراق با حضور فرمانده مرزبانی، مشاور امنیت ملی عراق و وزیر داخله اقلیم منتقل شده اند.

وی بیان کرد که این مواضع از سوی فرماندهی مرزبانی و برای نخستین بار تحت کنترل قرار گرفته و این مساله تا حد زیادی موجب تامین امنیت مرزها شده است اما برخی شکاف ها در حوزه استحفاظی تیپ سوم منطقه یکم در سلیمانیه وجود دارد.

الشمری درباره مرزهای عراق با ترکیه نیز گفت که کمیته ای برای هماهنگی با ترکیه وجود دارد و طرح برای کنترل نوار مرزی وضع شده و بودجه مالی نیز برای ساخت پاسگاه مرزی اختصاص داده شده به گونه ای که بیش از 30 پاسگاه در نوار مرزی احداث شده و عراق به ساخت پاسگاه ادامه می دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا