سیاسی

تاکید حسین بر آمادگی بغداد برای ایفای نقش ریاست گروه 77 و چین در سال آتی

وزیر خارجه عراق بر آمادگی بغداد برای همکاری نزدیک با تمامی هیئت‌ها و شرکا در راستای تضمین موفقیت ماموریت خود به عنوان رئیس گروه 77 و چین در سال آتی و هماهنگی برای تحقق منافع کشورهای عضو و مقابله با چالش‌های مشترک تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد بغداد در تاریخ 27 سپتامبر، با انتخاب رسمی به عنوان رئیس گروه 77 و چین در سال 2025، به دستاورد دیپلماسی مهمی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این بیانیه آمده است که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در چهل و هشتمین دور از نشست این گروه که با حضور آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برگزار شد، شرکت و از اعتماد کشورهای عضو به عراق، قدردانی کرد.

حسین تاکید کرد عراق در راستای تقویت همبستگی میان کشورهای در حال توسعه و تحقق اهداف توسعه پایدار، این نقش را با جدیت بر عهده خواهد گرفت.

وی بر آمادگی عراق برای همکاری نزدیک با تمامی هیئت‌ها و شرکا در راستای تضمین موفقیت ماموریت خود در سال آتی و هماهنگی برای تحقق منافع کشورهای عضو و مقابله با چالش های مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق در ادامه نسبت به همکاری با تمامی طرف‌ها برای تحقق چشم انداز گروه و تقویت نقش موثر کشورهای در حال توسعه در عرصه بین‌المللی به ویژه در سایه شرایط کنونی جهان که نیازمند تقویت شراکت و همکاری برای دستیابی به توسعه پایدار و ساختن آینده‌ای بهتر برای همگان است، ابراز امیدواری کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است، این انتخاب نشان دهنده اعتماد جامعه جهانی به عراق و تقویت نقش این کشور در عرصه بین‌المللی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا