سیاسی

بریتانیا از شراکت امنیتی جدید با عراق خبر داد

وزارت دفاع بریتانیا در واکنش توافق زمانبندی خروج ائتلاف بین المللی از عراق، از انتقال به شراکت امنیتی و دفاعی جدید با عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع بریتانیا، نسبت به توافق بر سر زمانبندی خروج ائتلاف بین المللی از عراق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است که بریتانیا به حمایت از امنیت عراق با ورود ائتلاف بین المللی به مرحله ای جدید ادامه می دهد و از نزدیک با شرکای عراقی برای توسعه روابط دوجانبه پایدار طی ماه های آتی و به عنوان بخشی از انتقال به شراکت امنیتی و دفاعی جدید با عراق، همکاری خواهد کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که عملیات عزم پولادین در سال 2014 و برای ارائه مشورت و کمک و توانمندسازی نیروهای شریک برای شکست دائمی داعش و برقراری همکاری امنیتی پایدار تشکیل شد و در سایه ائتلاف بین المللی علیه داعش با 87 شریک (82 دولت و 5 سازمان عضو) فعالیت می کند.

بریتانیا اشاره کرد که طی دهه گذشته، نقشی پیشگام از طریق عملیات شادر که مشارکت بریتانیا در عملیات عزم پولادین است بنا به دعوت دولت عراق ایفا کرد و به حمایت و آموزش و کمک ارزشمند به بیش از 111 هزار نیروی امنیتی از جمله بیش از 21 هزار نیروی پیشمرگه کرد در مهارت های اساسی پیاده نظام، نگهداری اسلحه، مقابله با بمب و مهارت های پزشکی و مهندسی پرداخت.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیروی هوایی بریتانیا بیش از 10 هزار پرواز انجام داد و بیش از 1400 هدف را مورد اصابت قرار داد علاوه بر اینکه به نظارت و شناسایی دقیق برای حمایت از عملیات زمینی نیروهای امنیتی عراق پرداخت.

در این بیانیه اشاره شده است که به لطف شجاعت و کارایی نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگه و پایبندی پیوسته ائتلاف بین المللی، داعش از لحاظ منطقه ای در عراق شکست خورد و نیروهای امنیتی عراق توانستند خدمات اساسی به جوامع را از سر گیرند و مناطق تحت تاثیر درگیری را بازسازی کنند و با تحقق اهداف اساسی، می تواند، فرآیند انتقال به ترتیبات امنیتی جدید زیر نظر فرماندهی عراق را آغاز کرد.

وزارت دفاع بریتانیا اشاره کرد که دوشادوش شرکای خود در ائتلاف بین المللی به تضمین شکست جهانی داعش و ایدئولوژی خشن آن و همچنین امنیت عراق و منطقه ای تزلزل ناپذیرتر پایبند می ماند و برای توسعه روابط دوجانبه در حمایت از ثبات بلند مدت در عراق تلاش می کند.

همچنین بخوانید

متن کامل بیانیه مشترک عراق و ائتلاف بین المللی ضد داعش

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا