سیاسی

تاکید رئیس جمهور مصر بر حمایت از لبنان در شرایط حساس کنونی

رئیس جمهور مصر در گفت‌وگو با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر مخالفت کشورش با هرگونه تلاش برای آسیب زدن به امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز:  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر ضمن صادر کردن دستور ارسال فوری کمک‌های پزشکی و امدادی به لبنان، در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نسخت وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید کرد قاهره به شدت مخالف هرگونه آسیب زدن به امنیت، ثبات، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است و بر ضرورت برقراری آتش بس فوری، فراگیر و دائم تاکید دارد.

به گزارش الیوم السابع، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری اعلام کرد در این تماس تلفنی که با محوریت بررسی تجاوزات اسرائیل به لبنان صورت گرفت، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بر حمایت کامل کشورش از لبنان و ایستادن در کنار این کشور در این شرایط بسیار حساس و مخالفت با هرگونه تضعیف یا آسیب زدن به امنیت و ثبات لبنان تاکید کرد و خواستار برقراری آتش بس فوری، فراگیر و دائمی در سراسر لبنان و نوار غزه شد.

السیسی تاکید کرد: ناکامی جامعه جهانی در انجام مسئولیت‌های خود در متوقف کردن اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه سرزمین‌های فلسطینی و لبنان منطقه را به سمت و سوی یک تشدید تنش خطرناک سوق خواهد که ثبات و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر افزود: عبدالفتاح السیسی دستور داد به منظور اعلام همبستگی با مردم کشور برادر لبنان، کمک‌های فوری پزشکی و امدادی به این کشور ارسال شود و بر حمایت حمایت مستمر مصر از لبنان در همه سطوح تاکید کرد.

در همین حال نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز از مواضع مصر در حمایت از کشورش و دولت لبنان و بررسی شرایط به منظور مهار کردن اوضاع و ایفای نقش مصر برای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه قدردانی کرد.

منبع
الیوم السابع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا