سیاسی

پیام تسلیت رئیس جمهور سوریه به مناسبت شهادت نصرالله

رئیس‌جمهور سوریه در پیامی خطاب به مقاومت اسلامی لبنان و خانواده دبیر کل حزب الله، شهید حسن نصرالله را اسطوره و الگوی مبارزه نسل‌ها دانست که راهش ادامه خواهد داشت و برای همیشه در یاد و خاطره مردم سوریه باقی خواهد ماند.

میدل ایست نیوز: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در پیامی خطاب به مقاومت اسلامی لبنان و خانواده دبیر کل حزب الله لبنان شهید حسن نصرالله را اسطوره و الگوی مبارزه نسل ها دانست که راهش ادامه خواهد داشت و برای همیشه در یاد و خاطره مردم سوریه باقی خواهد ماند.

به گزارش سانا، رئیس‌جمهور سوریه در پیام خود به مناسبت شهادت حسن نصرالله تاکید کرد: مقاومت با شهادت فرمانده‌اش نه تنها تضعیف نخواهد شد بلکه در عمق قلب‌ها و ذهن‌ها رسوخ خواهد کرد چرا که رهبران بزرگ وقتی ارتحال می‌کنند یک نظام فکری و خط مشی عملی را در مقاومت و عزت از خود برجای می‌گذارند. مقاومت یک تفکر و اندیشه است و شهید نصرالله یادگار و تاریخ مقاومت است.

بشار اسد در این پیام تسلیت خطاب به مقاومت لبنان و خانواده نصر الله آورده است، پیام من در واقع عرض تسلیت شهادت رهبر مقاومت نیست چرا که شما در دهه‌های گذشته صلابت، قدرت، قاطعیت و انسجام خود را نشان داده‌اید و این مسأله شما را از هر مصیبتی قوی‌تر و سخت‌تر کرده است. شما مردان مکتب مبارزه هستید که فقط پایمردی و استواری در راه حق را می‌شناسید هر چند که بهای این پایمردی برایتان سنگین و پر تاوان باشد. بنابراین خون‌های شریف و پاک جز برای حق و آرمان‌های آن نخواهد ریخت.

در ادامه این پیام آمده است، مقاومت با شهادت رهبرش نه تنها تضعیف نخواهد شد بلکه در قلب‌ها و ذهن‌ها راسخ‌تر خواهد شد، چرا که رهبران بزرگ، دکترین مبارزه، خط مشی و مسیر آن را در زندگی خود بنا می‌کنند و در حالی از این دنیا می‌روند که نظام فکری و خط مشی عملی آن‌ها در مقاومت و شرف و عزت، پشت سرشان باقی خواهد ماند. آن‌ها برای آینده‌ای که حتماً در پیش است، سرنوشتی را رقم زده‌اند که اتفاقی نیست بلکه عبرت آموز و نتیجه بخش است زیرا از حضور موقت در بین ما، به یک جاودانگی ابدی تبدیل می‌شوند.

اسد بیان کرد که شهید نصر الله در وجدان‌ها و اذهان ما، الگوی مبارزه نسل به نسل است و خود یادگار و خاطره و تاریخ مقاومت و مبارزه است. او تنها به مثابه یک اسطوره نخواهد بود بلکه یک خط مشی را باقی خواهد گذارد و حقیقتی را تحمیل خواهد کرد که قلب آن مقاومت و جوهره‌اش عزت و قطب نمایش شرافت و عنوان و آدرس آن آزادی و و چراغ راه آن در طول نسل‌ها شهید حسن نصرالله خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در پایان تاکید کرد ما یقین داریم که مقاومت ملی لبنان در برابر اشغالگران خواهد ایستاد و از مردم فلسطین نیز در آرمان عادلانه آن‌ها حمایت خواهد کرد. شهید نصرالله به خاطر جایگاهش در راس مقاومت ملی لبنان و وفاداری‌اش در ایستادگی در کنار سوریه در جنگ علیه عوامل صهیونیسم و با وجود بار سنگینی که بر دوش می‌کشید، در کنار سوریه ایستاد و از این رو در قلب این وفاداری، نام شهید حسن نصرالله همیشه جاودانه خواهد ماند.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا