سیاسی

السیسی: شرایط منطقه آشفته است اما با سیاست متوازن از آن عبور می‌کنیم

رئیس جمهور مصر با توجه به شرایط بسیار دشوار منطقه و جهان و زیان 6 میلیاردی کشورش از درآمدهای کانال سوئز، به مردم کشورش اطمینان داد که اوضاع مصر باثبات است.

میدل ایست نیوز:  عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در مراسم دانش آموختگی تعدادی از نیروهای انتظامی در آکادمی پلیس قاهره تصریح کرد: منطقه و جهان شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارند اما مصر بر این پافشاری دارد که در سایه این آشفتگی و نابسامانی خطرناک، سیاستی متوازن و متعادل در پیش گیرد.

به گزارش روسیا الیوم، السیسی با اشاره به اینکه کشورش پیشتر درباره این ناآرامی های مداوم هشدار داده بود، گفت: ادامه این وضعیت، عواقب خطرناکی برای منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.

السیسی با اشاره به وجود تنش در مرزهای غربی، جنوبی و شرقی مصر اعلام کرد: ما باید در مصر شرایط را درک کنیم و به اصول خود مبنی بر اجرای یک سیاست متوازن و متعادل و همراه با  عینیت و واقع گرایی پایبند باشیم.

وی با طرح این پرسش که آیا مردم مصر باید از این تحولات نگران باشند یا خیر، تاکید کرد: وضعیت مصر خوب و اوضاع باثبات است و به سمت بهتر شدن هم پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور مصر در ادامه تاکید کرد: کانال سوئز از زمان آغاز جنگ غزه در حدود یک سال پیش، 50 تا 60 درصد درآمد خود را از دست داده است و خساراتی بالغ بر 6 میلیارد دلار به اقتصاد مصر وارد شده است.

نکته جالب توجه در این مراسم دانش آموختگی  این بوده است که وی به همراه مصطفی مدبولی نخست وزیر، محمود توفیق وزیر کشور و تعدادی دیگر از مقامات مصری از پشت یک محفظه شیشه‌ای ضد گلوله سخنرانی کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا