اجتماعیسیاسی

عراق امدادرسانی به لبنان و غزه را ادامه می‌دهد

نخست وزیر عراق در جلسه هیئت دولت، دستور داد امدادرسانی به ملت لبنان و غزه ادامه پیدا کند.

میدل ایست نیوز: جلسه‌ای با حضور تیم مدیریت بحران و بلایای طبیعی، کمیته امدادرسانی به ملت‌های فلسطین و لبنان، وزرای کشور، بهداشت، بازرگانی و برق، هماهنگ کننده کل استان‌ها، معاون وزارت مهاجرت، معاون فرمانده عملیات مشترک و رئیس جمعیت هلال احمر عراق با ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار شد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، در این جلسه، تلاش‌های انجام شده این کمیته که در پی تجاوزات مداوم به غزه از 7 اکتبر سال گذشته تشکیل شد و با آغاز تجاوز به لبنان، فعالیت‌های این کمیته افزایش یافت، بررسی شد.

همچنین اجرای طرح‌های امدادرسانی در سایه تصمیمات صادر شده هیئت دولت در دو روز گذشته در راستای پاسخ به دستورات مرجعیت عالی دینی و تاکیدهای السودانی و اجرای درخواست و تمایل ملت عراق در امدادرسانی به ملت فلسطین و لبنان در شرایط سختی که در معرض آن قرار دارند، بررسی شد.

در این جلسه ضمن آنکه منابع موجود برای تداوم امدادرسانی و روند انتقال کمک‌ها و بهترین راه‌ها برای رساندن آنها به مقصد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نخست وزیر عراق دستور داد این کمک‌ها به گونه‌ای سازماندهی شود که کشورش بتواند به آوارگان امدادرسانی و به آسیب دیدگان چه در داخل لبنان و چه در فلسطین کمک ارسال کند.

السودانی همچنین دستور داد به خانواده‌های لبنانی که وارد عراق شده اند، هر نوع کمکی ارائه شود.

گفتنی است بنا بر اعلام سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، نزدیک به 5 هزار لبنانی طی ده روز از طریق دو فرودگاه بغداد و نجف و گذرگاه مرزی القائم وارد عراق شدند.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا