اجتماعیسیاسی

ورود نزدیک به 5 هزار آواره لبنانی به عراق

سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از ورود نزدیک به 5 هزار آواره لبنانی به کشور طی 10 روز از طریق فرودگاه‌های بغداد و نجف و گذرگاه مرزی القائم خبر داد.

میدل ایست نیوز: مقداد میری، سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق طی 10 روز از طریق دو فرودگاه بغداد و نجف و گذرگاه مرزی القائم پذیرای نزدیک به 5 هزار لبنانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، میری افزود اداره امور اقامت عراق به تمدید ویزای ورود شهروندان لبنانی حاضر در عراق بدون نیاز به سفر به مدت 30 روز و اعطای ویزای مجانی به شهروندان لبنانی ادامه می‌دهد.

وی این امر را در راستای اجرای دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و پیگیری عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق اعلام کرد.

سخنگوی واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پایان تاکید کرد لبنانی‌ها می‌توانند بر اساس دستورات پیشین، بدون نیاز به ویزا و تنها از طریق مهر ورود، وارد عراق شوند.

در بیست و هشتم سپتامبر، السودانی دستور داده بود کار صدور ویزا و مدارک سفر شهروندان لبنانی که تمایل دارند به عراق بیایند، هرچه سریعتر انجام شود.

روز دوشنبه فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده بود شمار افرادی که در نتیجه حملات اسرائیل از لبنان گریخته و راهی سوریه شده‌اند، بالغ بر  100 هزار نفر است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا