اجتماعی

استقبال وزارت مهاجرت عراق از بیش از 130 شهروند لبنانی در فرودگاه بغداد

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق از ورود بیش از 130 شهروند لبنانی از طریق فرودگاه بین‌المللی بغداد به این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق امروز شنبه خبر داد که پذیرای بیش از 130 شهروند لبنانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی بغداد وارد عراق شده‌اند، بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد بر اساس دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت و امور مهاجران کشور نیروهای این وزارتخانه در فرودگاه بین‌المللی بغداد، پذیرای هواپیمایی از فرودگاه بیروت با 130 شهروند لبنانی بوده‌اند که به علت تجاوزات مداوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به عراق آمده‌اند.

در این بیانیه آمده است که وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق با همکاری عتبه مقدسه حسینی و عباسی اقدام به نام‌نویسی خانواده‌های لبنانی کرده و اقدامات را در راستای آماده‌سازی برای انتقال آنها به مکان‌های تعیین شده برای اسکان انجام می‌دهند.

پیش از این محمد عبدالقادر النعیمی، مدیرکل شرکت صنایع دارویی و لوازم پزشکی سامراء گفته بود که یک محموله بزرگ کمک‌های پزشکی فوری برای امدادرسانی به مردم لبنان ارسال شد.

با تشدید حملات رژیم صهیونیستی و حزب الله در نقاط مختلف لبنان، شمار زیادی از مردم لبنان آواره شدند و به کشورهای همسایه از جمله سوریه و عراق سفر کردند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا