سیاسی

امارات و صربستان توافقنامه شراکت اقتصادی جامع امضا کردند

رئیس امارات و رئیس‌جمهور صربستان در مراسم امضای توافقنامه شراکت اقتصادی جامع در بلگراد، بر شروع مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی و توسعه مشترک بین دو کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: توافقنامه شراکت اقتصادی جامع بین امارات و صربستان با هدف تحرک بخشی به سرازیر شدن سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت و تقویت همکاری‌ها و همچنین ایجاد مشارکت بین بخش‌های خصوصی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش الخلیج آنلاین، رئیس امارات متحد عربی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: توافقنامه شراکت جامع بین امارات و صربستان مرحله جدیدی از همکاری‌های اقتصادی و توسعه مشترک را برای دو کشور کلید خواهد زد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان خاطرنشان کرد، این توافقنامه، نشان از خط مشی و رویکرد ثابت امارات متحده عربی برای ایجاد مشارکت‌های توسعه‌ای با کشورهای مختلف جهان است که منفعت همگان را در پی دارد.

وی تاکید کرد: این توافق، یک نقطه عطف مهم در روابط امارات متحده عربی با صربستان است که یکی از اقتصاد‌های روبه رشد در قاره اروپا به شمار می‌آید ضمن آنکه یک گام پیشرفته در مسیر مشارکت های اقتصادی و توانمندسازی جوامع تجاری و همچنین تقویت سرمایه‌گذاری و فرصت‌ها از طریق پروژه‌های توسعه‌ای مشترک در بخش‌های مهمی مانند خدمات لجستیکی و امنیتی خواهد بود.

از سوی دیگر، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان نیز ضمن تاکید بر اهمیت این توافقنامه ابراز امیدواری کرد، این اقدام، به گشودن افق‌های جدید همکاری برای خدمت به توسعه و رونق اقتصادی پایدار در دو کشور کمک کند.

گفتنی است این توافقنامه بین «ثانی بن احمد الزیودی» وزیر تجارت خارجی امارات و تومیسلاو مومیروویچ وزیر تجارت داخلی و خارجی صربستان امضا شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا