خبر اولسیاسی

در پیامی به مناسبت سالروز حوادث 7 اکتبر؛
السودانی: توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان در راس اولویت‌ها قرار گیرد

نخست وزیر عراق در سالروز حوادث 7 اکتبر و در پیامی خطاب همه دوستان به ویژه رئیس جمهور امریکا و کشورهای اروپایی، گفت: مرحله کنونی نیازمند این است توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان در راس اولویت ما قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سالروز آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه در 7 اکتبر 2023، پیامی خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا ارسال کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این پیام آمده است: با گذشت یک سال از وقوع حوادث 7 اکتبر 2023 و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و گسترش آن به کشور برادر لبنان و تهدید کل منطقه، عراق موضع زودهنگام خود که نسبت به عواقب تلاش رژیم غاصب برای گسترش جنگ و درگیری و نتایج ارتکاب جنایت این رژیم در میان ناتوانی جامعه بین‌المللی از انجام وظایف خود هشدار داده را یاد‌آور شد.

در پیام نخست وزیر عراق آمده است: امروز و در سایه تحولات خطرناک منطقه، پیام خود را خطاب به همه دوستان و به خصوص جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا اعلام می‌کنیم مبنی بر اینکه ما در آستانه پرتگاهی خطرناک هستیم که ممکن است منطقه و جهان را به سمت جنگ‌های پی در پی بکشاند و اقتصاد جهان را تکان دهد و توسعه را در معرض انحطاطی بزرگ قرار دهد به ویژه با توجه به اینکه منطقه ما ریه‌ای است که جهان با انرژی از آن تنفس می‌کند و اینجا باید موضع مهم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را که خواستار توقف صادرات سلاح به رژیم غاصب و تلاش برای پایان جنگ شده، تحسین کنیم چرا که موضعی ناشی از ارزیابی حقیقی خطر اوضاع در منطقه است.

در پیام مذکور اشاره شده است: دولت عراق تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از آثار این تنش بر عراق کرده است و در این زمینه با همراهی شما و همکاری همه دوستان در جهان موفق شده است؛ مرحله کنونی نیازمند تشدید تلاش‌های ما است و اینکه توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و نجات منطقه از شر جنگی ویرانگر و فراگیر که تنها منطق قتل و ویرانی در آن سود خواهد برد، در راس اولویت ما قرار گیرد.

در پایان این پیام آمده است: ما تاکید می‌کنیم که عراق به تلاش‌های خود با کشورهای دوست و برادر و همکاری مشترک برای آرامش اوضاع و عدم گسترش درگیری که بر امنیت منطقه و جهان تاثیر می‌گذارد، ادامه می‌دهد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا