سیاسی

تاکید بغداد بر توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان

وزیر خارجه عراق در دیدار سفیر بریتانیا در بغداد توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را ضروری دانست و خواستار ایجاد راه حل‌هایی برای آرام کردن اوضاع خاورمیانه و جلوگیری از افزایش دامنه درگیری در منطقه شد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق پذیرای استفان هیچن، سفیر بریتانیا در بغداد بود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار راه‌های تقویت همکاری دو جانبه از جمله سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به بریتانیا که به تعویق افتاد و انتظار می‌رود در تاریخ دیگری انجام شود، بررسی شد.

دو طرف هدف از سفر پیش‌رو را ایجاد روابط پایدار میان دو کشور از طریق امضای توافق‌نامه شراکت و همکاری راهبردی دانستند که به تقویت شراکت اقتصادی در راستای خدمت به منافع دو کشور کمک خواهد کرد.

اوضاع خاورمیانه به ویژه جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان به راه انداخته است، محور دیگر رایزنی دو طرف بود.

حسین در این خصوص توقف عملیات نظامی در غزه و لبنان را ضروری دانست و خواستار ایجاد راه حل‌هایی برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از افزایش دامنه درگیری شد و بر اهمیت دستیابی به آرامش در منطقه در راستای جلوگیری از جنگ گسترده، تاکید کرد.

از طرفی دیگر هیچن سیاست کشور خود در قبال وضعیت متشنج خاورمیانه را تشریح و تاکید کرد دولت بریتانیا در راستای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به بحران‌ها، با تمامی طرف‌ها و دولت‌های موثر، پیوسته در ارتباط است.

وزیر خارجه عراق همچنین از نصیر ممدوف، سفیر آذربایجان در بغداد استقبال کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت همکاری مشترک میان دو کشور با تمرکز بر اهمیت فعال‌سازی پرونده اقتصادی و افزایش میزان مبادلات تجاری و همچنین اقدامات برای تسهیل مسائل مربوط به دانشجویان عراقی در آذربایجان بررسی شد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا