سیاسی

واکنش مصر به فراخوان پاریس برای توقف صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی

دولت مصر از فراخوان رئیس جمهور فرانسه برای توقف صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی استقبال کرد و از جامعه جهانی خواستار اجرای این فراخوان شد.

میدل ایست نیوز: دولت مصر از فراخوان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای توقف صادرات تسلیحات به اراضی اشغالی در پی تخلفات جدی‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان مرتکب شده است، استقبال کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان موجب شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار غیر نظامی شده که اغلب این افراد زنان و کودکان هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد فراخوان مکرون کاملا با احترام به اصول و قواعد حقوق بین‌المللی بشری در یک راستا است و بیانگر نارضایتی فزاینده در سطح بین‌المللی از تجاوز وحشیانه تل آویو به غزه و لبنان است.

وزارت خارجه مصر بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه و از جامعه جهانی خواستار اجرایی شدن فراخوان رئیس جمهور فرانسه شد.

وزارت خارجه مصر همچنین از موضع حمایتگرانه فرانسه در قبال حقوق فلسطین و برپایی کشور مستقل بر اساس مرزبندی‌های 4 ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی و مطابق با راه حل دو کشوری و قطع‌نامه‌های بین‌المللی مربوطه قدردانی کرد.

گفتنی است رئیس جمهور فرانسه خواستار توقف کامل فروش تسلیحات مورد استفاده در جنگ غزه شده و تاکید کرده بود پاریس در تامین این تسلیحات مشارکتی نداشته است.

برخی کشورها از جمله امریکا، آلمان و بریتانیا از جانب گروه‌های حقوق بشر به علت ناکامی در تعلیق صادرات تسلیحات به تل آویو مورد انتقاد قرار گرفتند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا