خبر اولسیاسی

نبیه بری: امریکا اراده‌ای برای برقراری آتش بس 21 روزه در لبنان ندارد

رئیس مجلس نمایندگان لبنان با اشاره به خلأ پرنشدنی سید حسن نصرالله در عرصه تحولات این کشور، تاکید کرد امریکا برای برقراری آتش بس 21 روزه در لبنان جدیت و اراده لازم را ندارد.

میدل ایست نیوز: نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان اعلام کرد واشنگتن برای اجرای فراخوان مشترک امریکایی، فرانسوی، اروپایی و عربی به منظور برقراری آتش بس ۲۱ روزه، تلاش و کاری انجام نمی‌دهد.

به گزارش روسیا الیوم، نبیه بری در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه لبنانی الجمهوریه تاکید کرد: ما به فراخوان آتش بس ۲۱ روزه با هدف دستیابی به توافق نهایی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند هستیم و معتقدیم این بیانیه بین‌المللی مبنای معتبری برای پایان دادن به تجاوزات متمادی اسرائیل علیه لبنان است.

وی تصریح کرد: پاریس و لندن به این بیانیه و فراخوان متعهد و پایبند هستند اما واشنگتن، به ظاهر با آن همراه است ولی در اصل هیچ کاری برای اجرای آن انجام نمی‌دهد و در این خصوص به اسرائیل فشار جدی وارد نمی‌کند تا به این فراخوان پایبند باشد و حملات خود را متوقف کند.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان با اشاره به بی‌قید و‌ بندی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این شخص نتانیاهو است که به امریکا فشار وارد می‌کند و نه برعکس، ضمن اینکه او از فرصت پیش آمده برای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که در آن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای جلب رضایت اسرائیل با هم رقابت می‌کنند، به شکل کامل بهره‌برداری می‌کند و دست بر گلوی دولت این کشور گذاشته است.

نبیه بری با اشاره به اینکه موضوع آوارگان در این مرحله مهم‌ترین هم و غم اوست، افزود: ما چاره‌ای جز این گزینه و دنبال کردن همزمان تلاش‌ها در دو مسیر پیش رو نداریم به طوری که باید به مقاومت خود برای جلوگیری از اشغال سرزمینمان توسط دشمن ادامه دهیم و از سوی دیگر تلاش‌های دیپلماتیک را برای اجرای طرح بین‌المللی مورد توافق، دنبال کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان در پاسخ به پرسشی درباره شهادت و خلأ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: من هنوز توانایی صحبت درباره این موضوع را ندارم. من و سید ۳۳ سال رفیق راه بودیم و اکنون کمرم شکسته شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تضعیف دوگانه شیعی با شهادت نصرالله گفت: تا آنجایی که به من مربوط است به لطف خدا در سلامت به سر می‌برم اما درباره سید حسن نصر الله نیز باید بگویم او به آرزویش یعنی شهادت رسید و این بزرگترین پیروزی برای اوست.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا