سیاسی

هشدار اردن نسبت به پیامدهای تشدید تنش در خاورمیانه

وزیر خارجه اردن در دیدار همتای اسپانیایی خود ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار تشدید تنش در خاورمیانه، تاکید کرد جامعه جهانی نسبت به توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان مسئول است.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در دیدار خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا، در امان و در حاشیه سفر فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا به اردن، نسبت به پیامد‌های فاجعه بار تشدید تنش در منطقه هشدار داد.

به گزارش آناتولی، الصفدی ضمن تاکید بر این امر که جامعه جهانی نسبت به توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان مسئول است، از موضع حمایتگرانه مادرید در قبال آتش‌بس در غزه و لبنان و تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به اقدامات غیرقانونی این رژیم در کرانه باختری و قدس شرقی قدردانی کرد.

دو طرف ضمن بررسی تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه و لبنان، بر سر اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا و حمایت مادرید از اونروا توافق کردند.

وزرای خارجه اردن و اسپانیا اجرای غیر گزینشی و با معیار واحد قانون بین‌المللی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه را ضروری دانستند و تداوم همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه که در نتیجه تداوم تجاوز رژیم اشغالگر، با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای رو به رو است را، بررسی کردند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا