خبر اولسیاسی

دادگاه عالی فدرال عراق درخواست پارلمان درخصوص نیروهای ائتلاف بین المللی را رد کرد

دادگاه عالی فدرال عراق، درخواست پارلمان را برای توضیح درباره اقدام قانونی لازمی که می‌تواند در صورت سهل‌انگاری دولت در پایان مأموریت نیروهای خارجی در عراق اتخاذ کند، رد کرد.

میدل ایست نیوز: دادگاه عالی فدرال عراق، درخواست پارلمان را برای توضیح درباره اقدام قانونی لازمی که می‌تواند در صورت سهل انگاری دولت در پایان مأموریت نیروهای خارجی در عراق اتخاذ کند، رد کرد.

به گزارش شفق نیوز، براساس نامه‌ای رسمی صادره از دادگاه عالی فدرال که به امضای جاسم محمد عبود، رئیس دادگاه عالی فدرال رسیده، این درخواست به دلیل عدم صلاحیت رد شده است.

دادگاه عالی فدرال عراق همچنین حکمی برای تفسیر عبارت «دارای حاکمیت کامل» در قانون اساسی صادر کرد که در این حکم آمده است: قانون اساسی جمهوری عراق، ضامن وحدت عراق است و این وحدت نیازمند این است که عراق دارای حاکمیت کامل بر اراضی، حریم هوایی و آب‌های سرزمینی خود باشد.

براساس این حکم، این مسأله نیازمند الزام همه مقامات فدرال و اقلیم‌ها و استان‌ها و پایبندی به احکام قانون اساسی برای حفظ وحدت عراق و عدم انجام اقدامی در راستای اخلال در حاکمیت آن است.

دادگاه عالی فدرال عراق تاکید کرد که برخلاف آن هر مقامی که این مسأله را نقض کند، قانون اساسی را نقض کرده و حاکمیت عراق را در معرض خطر قرار داده است.

گفتنی است واشنگتن و بغداد به توافقی بر سر خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق طی مدت 12 ماه دست یافتند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا