خبر اولسیاسی

عراقچی: برای هر سناریویی آماده‌ایم/کانال‌های دیپلماتیک تهران و واشنگتن باز است

وزیر خارجه ایران ضمن تاکید بر آمادگی تهران برای هر سناریویی، اعلام کرد کانال‌های دیپلماتیک با امریکا از طریق دیگر کشورها باز است و تهران و واشنگتن به طور غیرمستقیم با یکدیگر تبادل نظر دارند.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری الجزیره، تاکید کرد تهران با وجود آنکه به دنبال جنگ و تنش نیست، برای هر سناریویی آماده است.

به گزارش الجزیره، عراقچی با بیان اینکه صهیونیست‌ها می‌توانند اراده ما را امتحان کند گفت ما خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر اساس آن چگونگی آن را با تمام دقت بررسی و مشخص می‌کنیم.

وی افزود ایران تنها کشوری نیست که جنگ گسترده را نمی‌خواهد بلکه همه از فاجعه این جنگ آگاه‌ هستند.

حمایت ایران از مقاومت محدود به حمایت سیاسی و دیپلماتیک نیست

وزیر خارجه ایران خاطر نشان کرد مقاومت می‌تواند به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به اهداف جنگ خود در غزه که نابودی حماس بود نرسیده است و در لبنان نیز با همین وضعیت رو به رو خواهد شد.

عراقچی گفت حمایت ما به حمایت سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و هر چه را که لازم باشد برایشان فراهم خواهیم کرد.

وی افزود ما یک روز هم از حمایت از مقاومت دست بر نخواهیم داشت و در بیروت اعلام کرده بودم که ایران از مقاومت دست نخواهد کشید.

وزیر خارجه ایران که چندی پیش به لبنان سفر کرده بود در این باره بیان کرد دیدار‌های خوب و جدی‌ای در بیروت داشته و در باره تنش‌ها گفت‌وگو کرده است.

عراقچی در ادامه بر حمایت از تصمیمات لبنان و مقاومت تاکید و به انجام رایزنی‌ها در باره چگونگی آتش بس و توقف جنایت‌ها و کشتار و تخریب اشاره کرد.

وی در ادامه به ایفای نقش کشورهای بزرگ منطقه در خصوص تنش جاری اشاره و بیان کرد عربستان نقش بزرگی در منطقه دارد و قطر کشور تاثیرگذاری است و ایران برای توقف جنگ با این دو کشور رایزنی می‌کند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد کانال‌های دیپلماتیک با امریکا از طریق دیگر کشورها باز است و تهران و واشنگتن به طور غیرمستقیم با یکدیگر تبادل نظر دارند.

عراقچی اهتمام بین‌المللی در خصوص اتفاقات لبنان و غزه را مهم‌ترین نتیجه این ارتباطات دانست و گفت بر سر ضرورت ایجاد راه حل سیاسی برای این بحران، اتفاق نظر وجود دارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا