سیاسی

اردن: جامعه جهانی به اسرائیل سلاح ندهد

وزیر خارجه اردن با اشاره به لزوم پایان دادن به جنگ‌های غیر قانونی رژیم صهیونیستی، از کشورهایی که خواهان پایان دادن به تشدید تنش‌ها هستند، درخواست کرد از تجهیز تسلیحاتی این رژیم خودداری کنند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن، روز شنبه تاکید کرد کشورهایی که خواستار پایان دادن به تشدید تنش‌های خطرناک این رژیم در منطقه هستند، باید از ارسال سلاح برای آن خودداری کنند.

به گزارش الرأی، وزیر خارجه اردن با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: اسرائیل باید فوراً به جنگ‌های غیرقانونی خود پایان دهد زیرا در غیر این صورت، منطقه به ورطه عمیق جنگ کشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر اسرائیل از مجازات‌ها مصون نبود، هرگز نمی‌توانست این همه حملات را انجام دهد، تاکید کرد: تا زمانیکه نتانیاهو و وزیران افراط گرای او مورد مواخذه و بازخواست قرار نگیرند، این رژیم از ارتکاب جنایات خود در غزه، کرانه غربی و لبنان دست بر نخواهد داشت.

الصفدی تاکید کرد: اگر اعطای مصونیت جامعه بین‌المللی به این رژیم و عدم تجهیز آن به تسلیحات نبود، هرگز قادر به انجام این همه حملات از جمله تهاجم به مقر‌های یونیفل نبود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به پیامد‌های یک سال جنگ و کشتار و پاکسازی نژادی در غزه و آواره شدن هزار نفر در کرانه باختری و لبنان تاکید کرد اگر کشورها واقعاً خواهان پایان دادن به تنش خطرناک منطقه‌ای و به دنبال صلح و امنیت در خاورمیانه هستند، باید فوراً از تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی به منظور تداوم تجاوزاتش دست بردارند.

الصفدی با اشاره به  فصل هفتم منشور سازمان ملل، خواستار ملزم کردن اسرائیل به رعایت قوانین بین‌المللی و پایان دادن به تمامی جنگ‌های غیرقانونی این رژیم شد زیرا در غیر این صورت، دولت تندروی اسرائیل برای تضعیف اعتبار حقوق و نهادهای بین‌المللی ادامه خواهد داد و منطقه را به ورطه یک جنگ فراگیر خواهند کشاند که پیامد هایش فراتر از منطقه خواهد رفت.

منبع
الرای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا