سیاسی

تاکید قطر و مصر بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی لبنان

وزرای خارجه قطر و مصر در گفت‌وگویی تلفنی، ضمن بررسی تلاش‌های مشترک دو کشور در راستای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها، بر ضرورت حفظ وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و عقب‌نشینی نیروهای صهیونیستی از خاک این کشور تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر گفت‌وگو کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، آل ثانی و عبدالعاطی در این گفت‌وگوی تلفنی تلاش‌های مشترک دو کشور در راستای آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها و ورود بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه و امدادی به نوار غزه را بررسی کردند.

در این گفت‌وگو همچنین به تلاش‌های مصر برای تحقق منافع فلسطین از طریق میزبانی دو هیئت جنبش حماس و فتح و راه‌های پیشبرد منافع ملی فلسطین اشاره شد.

وزرای خارجه قطر و مصر در ادامه اوضاع خطرناک لبنان در سایه تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی را بررسی کردند.

آل ثانی و عبدالعاطی همچنین بر اهمیت آتش‌بس و توانمندسازی و حمایت از تمامی نهادهای کشور لبنان و در راس آن ارتش این کشور و اجرای قطعنامه 1701 که اجازه استقرار ارتش لبنان در جنوب این کشور را می‌دهد، تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تکمیل نهادهای کشور لبنان از طریق انتخاب رئیس جمهور با اجماع و مالکیت خالص لبنانی‌ها تاکید کردند.

وزرای خارجه قطر و مصر اهمیت تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به ملت لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

آل ثانی و عبدالعاطی در ادامه بر ضرورت حفظ وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و عقب‌نشینی نیروهای صهیونیستی از سراسر خاک این کشور و التزام ارتش رژیم اشغالگر به تضمین امنیت و ایمنی نیروهای یونیفل تاکید کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا