سیاسی

تل آویو برای پاسخ احتمالی تهران آماده‌ می‌شود
استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» امریکا در اراضی اشغالی در آینده

شبکه 12 رژیم صهیونیستی از استقرار قریب الوقوع سامانه ضدموشکی امریکایی «تاد» در اراضی اشغالی، در راستای رهگیری موشک‌های بالستیک خبر داد.

میدل ایست نیوز: شبکه 12 رژیم صهیونیستی از استقرار قریب الوقوع سامانه ضدموشکی امریکایی «تاد» در اراضی اشغالی، در راستای رهگیری موشک‌های بالستیک خبر داد.

به گزارش الجزیره، این رسانه عبری زبان اعلام کرد: «هدف از استقرار این سامانه، آمادگی برای پاسخ مورد انتظار تهران در صورت حمله اسرائیل به ایران است».

پیش از این رسانه عبری یدیعوت آحارنوت تصریح کرد: «تل آویو و واشنگتن به هماهنگی در همه سطوحات برای حمله احتمالی اسرائیل به ایران ادامه می‌دهند».

ساعاتی پیش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «استقرار سامانه‌های پدافند امریکایی در اسرائیل بازدارندگی تل آویو را تقویت و از پاسخ ایران جلوگیری می‌کند».

در بحبوحه نگرانی‌ها از گسترش دامنه تنش در صورت حمله به ایران، در هفته گذشته، کشورهای شورای همکاری قول دادند اجازه ندهند خاک یا حریم هوایی‌شان در هر گونه حملات احتمالی به ایران استفاده شود.

این در حالی است که وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کشورهای عربی ادعا کرد که تهران از طریق کانال‌های دیپلماتیک مخفی هشدار داده است در صورت استفاده شدن خاک یا حریم هوایی کشورهای عربی برای حمله به ایران، کشورهای نفت‌خیز منطقه و دیگر همپیمانان امریکا در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا