خبر اولسیاسی

السودانی در دیدار عراقچی: اولویت عراق توقف حملات به غزه و لبنان است

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر خارجه ایران گفت که اولویت کشورش توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه درگیری است.

میدل ایست نیوز: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران امروز یکشنبه در بغداد با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، طرفین در این دیدار به بررسی روابط عراق و ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

السودانی بیان کرد که اولویت‌هایی که دولت کنونی درخصوص اوضاع منطقه در راستای آن تلاش می‌کند، توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه درگیری علاوه بر حمایت از همه تلاش‌ها در این راستا و تامین ورود کمک‌های امدادی بشردوستانه به مردم در غزه و لبنان است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که عراق با همکاری با شرکا و دوستان خود در سطح بین‌المللی به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، همه تلاش خود را برای آتش بس خواهد کرد.

وی گفت که پیشتر دولت عراق بارها نسبت به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ هشدار داده و این مسأله به وضوح برای همه دوستان آشکار و به هدف خصمانه آشکاری در برابر جامعه بین‌الملل تبدیل شده است.

نخست وزیر عراق اشاره کرد که تلاش‌های عراق با هدف جلوگیری از گسترش درگیری در پایان به نفع امنیت ملی عراق و امنیت کل منطقه و حفظ ثبات ملت‌های آن است.

از سویی دیگر، عراقچی از مواضع عراق در آرامش اوضاع علاوه بر تامین کمک‌های امدادی برای آسیب دیدگان در غزه و لبنان تقدیر و تاکید کرد که سفرش در راستای هماهنگی بیشتر تلاش‌ها و رایزنی در روند‌های اوضاع انجام شده است.

وزیر خارجه ایران گفت که کشورش با تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ اتفاق نظر دارد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا