سیاسی

السودانی: رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط عبور و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است

نخست وزیر عراق در دیدار رئیس نمایندگی یونامی در بغداد، ضمن تاکید بر تداوم ارتباط عراق با تمامی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل در لبنان را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه از محمد الحسان، رئیس جدید نمایندگی یونامی و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، در این دیدار ماهیت روابط عراق و این سازمان بین‌المللی به ویژه پس از صدور قطع نامه 2732 شورای امنیت در خصوص پایان مأموریت یونامی در عراق که با توجه به پیام‌های ارسالی السودانی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت صادر و در آن بر پیشرفت دولت در تقویت ثبات و تکمیل ساختار سیاسی و ثبات امنیتی تاکید شد، مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر عراق در ادامه از تلاش‌های یونامی در سال‌های گذشته قدردانی و اشاره کرد ارتباط عراق با تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

السودانی همچنین در این دیدار حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل در لبنان که منجر به مجروح شدن چند تن از کارمندان آن شده است را محکوم کرد.

وی تاکید کرد این تجاوز ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط، عبور و قوانین و مقررات بین‌المللی را نقض کرده است.

در پایان نخست وزیر عراق اقدام بین‌المللی با توجه به درخواست‌های مهم بین‌المللی برای ممنوعیت ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی در راستای پایان دادن به جنگ ویرانگر نیروهای رژیم اشغالگر علیه لبنان و غزه را ضروری دانست.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا