سیاسی

بقائی: تحریم‌های امریکا تاثیری بر اراده ایران برای دفاع از خود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران وضع تحریم‌های جدید توسط امریکا را نوعی «باج دهی» به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر اراده ایران برای دفاع از تمامیت ارضی، منافع ملی و اتباع خود در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه نخواهد داشت.

میدل ایست نیوز: اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران وضع تحریم‌های جدید توسط امریکا در رابطه با بخش انرژی ایران، که به بهانه واکنش علیه اقدام دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی اعمال شده است را اقدامی غیرقانونی و ناموجه دانسته و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، بقائی با توصیف عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی به عنوان اقدامی قانونی و منطبق با حقوق بین الملل در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع، اقدام امریکا در اعمال تحریم بر ضد چند شرکت و کشتی که به ادعای امریکا در انتقال محصولات نفتی ایران مشارکت دارند را فاقد هر نوع مبنای قانونی یا منطقی عنوان کرد و آن را نوعی «باج دهی» به رژیم صهیونیستی دانست.

وی نقش مخرب و منفی امریکا در امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امریکا به عنوان مهمترین حامی سیاسی و تامین‌کننده اصلی تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی غزه و تجاوز به لبنان، شریک و همدست این رژیم در ارتکاب شدیدترین جنایات بین المللی محسوب می‌شود. وضع تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان حمایت از رژیم صهیونیستی، ضمن اینکه موجد مسئولیت بین المللی دولت امریکا است، باعث جری‌تر شدن رژیم اشغالگر و ادامه کشتار بیگناهان و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان از سوی این رژیم خواهد شد.

سحنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر حق کشورش برای پاسخ مقتضی به اقدامات تحریمی امریکا تصریح کرد: اعتیاد رژیم امریکا به سیاست تهدید و فشار حداکثری علیه ملت ایران هیچ تاثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حاکمیت، تمامیت ارضی، منافع ملی و اتباع خود در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه و تعرضات خارجی نخواهد داشت.

منبع
وزارت خارجه امریکا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا