خبر اولسیاسی

فواد حسین: دولت عراق تصمیمی برای جنگ ندارد

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد، حریم هوایی عراق به عنوان بخشی از فضای جنگ مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود تاکید کرد دولت عراق هیچ تصمیمی برای جنگ ندارد و این تصمیم در دستان سه قوه قرار دارد.

به گزارش الفرات، فؤاد حسین در کنفرانس خبری با عباس عراقچی تصریح کرد: در حالیکه تجاوز به غزه و لبنان ادامه دارد، منطقه و کشور ما با چالشهایی سرنوشت ساز مواجه است.

وزیر خارجه عراق با تاکید بر هشدار دولت عراق در خصوص هرگونه گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کرد: دولت عراق تصمیمی به جنگ ندارد و این تصمیم منحصرا تابع دولت و قوای سه گانه است.

فواد حسین وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد، حریم هوایی عراق به عنوان بخشی از فضای جنگ مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما در پی آن هستیم که عراق را خارج از چارچوب هرگونه جنگی در منطقه نگه داریم و معتقدیم وقوع جنگ در منطقه منجر به بحران بزرگی در زمینه انرژی خواهد شد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: ما با همکاری دوستان خود برای دور کردن شبح جنگ از منطقه از جمله عراق تلاش می کنیم و با ادامه هرگونه جنگ و گسترش آن به جمهوری اسلامی ایران مخالفیم و هرگونه استفاده از خاک و حریم عراق را غیر قابل قبول می‌دانیم.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا