سیاسی

نگرانی چند کشور عربی در خصوص حمله احتمالی تل آویو به تاسیسات نفتی ایران

چند کشور عربی از جمله امارات، بحرین و قطر نگرانی خود درباره حمله احتمالی به تاسیسات نفتی ایران و نتایج منفی این امر بر اقتصاد و محیط زیست را به واشنگتن ابلاغ کردند.

میدل ایست نیوز: یک دیپلمات عربی به سی.ان.ان اعلام کرد شرکای امریکا در منطقه از جمله امارات، بحرین و قطر نگرانی خود را در خصوص حمله احتمالی به تاسیسات نفتی ایران که ممکن است نتایج اقتصادی و زیست محیطی منفی بر تمام منطقه ایجاد کنند، به واشنگتن ابلاغ کردند.

به گزارش سی.ان.ان، بنا بر اعلام منبعی در تهران که از بحث‌های دیپلماتیک آگاه است، ایران به امریکا و برخی کشورها در خاورمیانه ابلاغ کرده بود که به هر حمله جدید رژیم صهیونیستی، پاسخ خواهد داد.

روز گذشته روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات کشورهای عربی اعلام کرده بود که تهران از طریق کانال‌های دیپلماتیک مخفی هشدار داده است در صورت استفاده شدن خاک یا حریم هوایی کشورهای عربی برای حمله به ایران، کشورهای نفت‌خیز منطقه و دیگر همپیمانان امریکا در خاورمیانه را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است امریکا با رژیم صهیونیستی در باره چگونگی طرح‌ها برای پاسخ به حمله ایران در اول اکتبر سال جاری رایزنی ‌کرده و مقامات امریکایی تصریح کردند که نمی‌خواهند تل آویو به مراکز هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله کند.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از گذشت چند هفته از آخرین گفت‌وگوی آن‌ها، تاکید کرد انتقام تل آویو باید «متناسب» باشد.

روز جمعه، یک مقام صهیونیستی به این شبکه اعلام کرده بود کابینه امنیتی این رژیم هنوز در باره چگونگی اقدام در پاسخ به حمله ایران، تصمیم نگرفته است.

امروز نیز رسانه‌های عبری اعلام کردند که در راستای آمادگی برای پاسخ مورد انتظار تهران در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، سامانه ضدموشکی امریکایی «تاد»، به زودی در اراضی اشغالی مستقر می‌شود.

منبع
سی.ان.ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا