اقتصادی

بغداد روزانه 900 مگاوات برق از اقلیم کردستان عراق خریداری می‌کند

سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به کاهش میزان گاز ارسالی وزارت نفت این کشور به نیروگاه‌های تولید برق، اعلام کرد بغداد روزانه 900 مگاوات از برق بخش خصوصی اقلیم کردستان عراق را خریداری می‌کند.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق از خرید روزانه 900 مگاوات برق اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش رووداو، احمد موسی العبادی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد اقلیم کردستان عراق یکی از منابع تامین برق به شمار می‌آید و بغداد روزانه 900 مگاوات از برق بخش خصوصی این اقلیم را خریداری می‌کند.

العبادی در 9 اکتبر، بیان کرده بود که ایران صادرات روزانه گاز خود به عراق را از 30 میلیون متر مکعب به 18 میلیون متر مکعب کاهش داده که این امر منجر کاهش 2200 مگاواتی تولید برق شده است.

در این خصوص سخنگوی وزارت برق عراق تصریح کرد ایران به عراق ابلاغ کرده که در حال حاضر «با نزدیک شدن به فصل زمستان، در حال تعمیر خط لوله گاز است».

العبادی اشاره کرد در حالی که وزارت برق در راستای صیانت و حفاظت از برخی نیروگاه‌ها و آمادگی برای فصل زمستان تلاش می‌کند، میزان گاز ارسالی وزارت نفت به نیروگاه‌های تولید برق کاهش یافته است.

در ژوئیه گذشته، زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در زمان راه‌اندازی نیروگاه برق الحیدریه در نجف بیان کرده بود تولید برق در مقایسه با 19 هزار مگاوات در گذشته، به 27 هزار و 400 مگاوات افزایش یافته است.

پیش از این وزارت برق عراق خاطر نشان کرد این وزارتخانه در راستای تامین 24 ساعته برق، به 45 هزار مگاوات انرژی الکتریکی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید

عراق چگونه خود را برای اولین پروژه انرژی بادی آماده می‌کند

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا