سیاسی

حمایت سفیر اتحادیه اروپا از تلاش‌های عراق برای جلوگیری از جنگ منطقه‌ای

سفیر اتحادیه اروپا در عراق از تلاش‌های دولتمردان این کشور برای برقراری آتش بس و جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای تقدیر و حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: همزمان با افزایش میزان حمایت‌های بین‌المللی از تلاش‌های عراق با هدف توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان، سفیر اتحادیه اروپا در عراق، از سیاست‌های دولت این کشور با هدایت محمد شیاع السودانی حمایت و تمجید کرد.

به گزارش الصباح، توماس سیلر، سفیر اتحادیه اروپا در عراق، در گفت‌وگویی اختصاصی با این روزنامه تصریح کرد: اتحادیه اروپا از سیاست دولت عراق با هدف کمک به کاهش تنش در منطقه و داخل عراق، به ویژه وقتی مسأله به طرف‌های مختلف نظامی مربوط باشد، حمایت و قدردانی می‌کند.

وی افزود: اتحادیه اروپا نیز به مانند عراق خواستار برقراری آتش‌بس در لبنان بوده و درباره ضرورت اجتناب از جنگ منطقه‌ای با دولت عراق هم نظر است چرا که وقوع چنین جنگی، هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

توماس سیلر با اشاره به اهانت برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به آیت الله العظمی علی سیستانی مرجعیت عالیقدر عراق تاکید کرد: اتحادیه اروپا از آزادی مذهب و عقیده همواره دفاع کرده است اما اهانت‌های بزرگ این چنینی را به ویژه که با قصد نفرت‌پراکنی باشد، غیر قابل قبول می‌داند.

گفتنی است نخست وزیر عراق تحرکات خود را به منظور برقراری آتش بس و جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه به شکل چشمگیری افزایش داده است و در همین زمینه با نمایندگان روسیه، فرانسه، چین و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و اتحادیه اروپا نیز بر حمایت خود از این گونه تلاش‌ها تاکید کرده است.

در همین حال، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق نیز در راستای تلاش‌های کشورش برای آرام کردن اوضاع، دیروز یکشنبه در بغداد از سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران استقبال و در عین حال تاکید کرد کشورش اجازه نخواهد داد از خاک آن تجاوزی علیه همسایگان صورت گیرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا