سیاسی

11 هزار جنگ زده لبنانی از سوریه وارد عراق شدند

کاردار سفارت عراق در دمشق با اعلام اینکه 11 هزار جنگ زده لبنانی خاک سوریه را به مقصد عراق ترک کرده‌اند، گفت عتبات مقدس حسینی و عباسی بیش از 60 هتل در منطقه سیده زینب و جرمانه و مناطق اطراف آن را برای اسکان خانواده‌های لبنانی حاضر در سوریه اجاره کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: یاسین شریف الحجیمی، کاردار سفارت عراق در دمشق خبر داد که 11 هزار لبنانی خاک سوریه را به مقصد عراق ترک کرده‌اند.

به گزارش الصباح، الحجیمی گفت پس از دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به حمایت و استقبال از لبنانی‌ها، تلاش‌های نهادهای دولتی و عتبات عالیات و الحشد الشعبی همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد میزان کمک‌هایی که از عراق به دمشق ارسال شده، به بیش از 5 هزار تن مواد غذایی و کمک‌های پزشکی رسیده و به شهروندانی که همچنان درپناهگاه‌ها حضور دارند، نیز کمک رسانی شده است.

کاردار سفارت عراق در دمشق افزود عتبات مقدس حسینی و عباسی بیش از 60 هتل در منطقه سیده زینب و جرمانه و مناطق اطراف آن را برای اسکان خانواده‌های لبنانی حاضر در سوریه اجاره کرده‌اند.

این مقام عراقی ضمن اشاره به اینکه کمک‌های غذایی پس از عبور از گذرگاه العبودیه لبنان به لبنانی‌های مقیم استان حمص سوریه ارائه می‌شود، بر تداوم ارتباط با طرف‌های سوری مرتبط با این پرونده تاکید کرد.

الحجیمی در ادامه با اشاره به اینکه سفارتخانه عراق با همکاری سفارت لبنان در دمشق تمامی تسهیلات لازم را در اختیار لبنانی‌های مایل برای سفر به عراق قرار داده است، بیان کرد تا روز یکشنبه، بیش از 10 هزار لبنانی به صورت زمینی و حدود هزار نفر از طریق فرودگاه دمشق به عراق سفر کرده‌اند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا