خبر اولسیاسی

امیر قطر: اسرائیل چاره‌ای جز پذیرش راه حل دو کشوری ندارد

امیر قطر با تاکید بر ضرورت پایبندی به راه حل دو کشوری اعلام کرد مسئله فلسطین اولویت اصلی ماست و از جامعه جهانی خواسته‌ایم، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را متوقف کند.

میدل ایست نیوز: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر اعلام کرد: اسرائیل پس از این همه کشتار و ویرانی چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر راه حل دو کشوری نخواهد داشت.

به گزارش الجزیره، امیر قطر طی سخنانی در جلسه پارلمان این کشور تاکید کرد: ما خواستار توقف تجاوزات به لبنان و پایان دادن به جنگ نسل کشی علیه غزه هستیم و بر این باوریم که اسرائیل به شکل عمدی، با اجرای طرح‌های از پیش آماده شده در مناطق دیگری مانند کرانه باختری و لبنان، راه گسترش تجاوز را انتخاب کرد.

امیر قطر در ادامه با هشدار درباره پیامدهای تشدید تنش در لبنان بر تمامی منطقه تاکید کرد: ما خواستار پایان تجاوز به لبنان و اجرای قطعنامه‌های بین المللی از جمله قطعنامه 1701 هستیم و معتقدیم به بار آوردن ویرانی برای مردم مقاوم و استوار فلسطین که به حقوق مشروع خود پایبند هستند، به هیچ وجه کارساز نخواهد بود.

امیر قطر با اشاره به اینکه موفقیت‌هایی برای توافق آتش بس در نوامبر گذشته حاصل شد، تاکید کرد با وجود مانع‌تراشی‌هایی که در راه تلاش‌های میانجی‌گری صورت گرفت، ما همچنان تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق و پایان دادن به این جنگ انجام می‌دهیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ضمن محکوم کردن حملات هوایی و زمینی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به لبنان تاکید کرد: ما بارها درباره تشدید خطرناک تجاوزات روز افزون اسرائیل و پیامدهای آن بر کشورهای همسایه و منطقه هشدار داده‌ایم و معتقدیم راه حل آسان‌تر و درست‌تر برای متوقف کردن تنش‌ها در مرز با لبنان توقف نسل‌کشی در غزه است.

شیخ تمیم گفت: ما از رویکرد و خط مشی گفت‌وگو و دیپلماسی پیشگیرانه پیروی و از راه حل‌های سیاسی توافقی و حل و فصل اختلافات از راه‌های مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما زمانی به امکان میانجیگری چشم می‌دوزیم که چنین چیزی امکان‌پذیر باشد و این نیازمند انعطاف و نرمش لازم طرف‌ها، برای ایفای نقش در این زمینه است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا