خبر اولسیاسی

آغاز سکوت انتخاباتی اقلیم کردستان عراق از بامداد چهارشنبه

سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام جزئیات توزیع کارت‌های بایومتریک در میان رای دهندگان، اعلام کرد: در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه وارد سکوت انتخاباتی خواهیم شد.

میدل ایست نیوز: ایسر یاسین، سخنگوی کمیته مرکزی انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق بیان کرد امروز سه شنبه به عنوان زمان پایان کمپین تبلیغاتی نامزدها و احزاب و ائتلافات سیاسی انتخابات پارلمان این اقلیم اعلام شده و آمادگی‌ها برای انجام عملیات انتخاباتی در روزهای پیش‌رو برای انجام رای‌گیری ویژه در روز جمعه، و رای‌گیری عمومی در 20 اکتبر، ادامه دارد.

به گزارش الفرات نیوز، یاسین تصریح کرد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه وارد سکوت انتخاباتی خواهیم شد و احزاب و نامزدهای انتخابات باید تصاویر و بنرهای تبلیغاتی را در سراسر استان‌ها و شهرهای اقلیم کردستان عراق جمع‌آوری کنند و در صورت عدم انجام این کار، نامزدهای انتخاباتی جریمه مالی خواهند شد.

وی تصریح کرد در ساعت 15 امروز، عملیات توزیع کارت‌های بایومتریک رای دهندگان در سراسر استان‌ها و شهرهای اقلیم کردستان عراق متوقف خواهد شد و کارمندان دفاتر انتخابات این اقلیم، کارت‌ها را دسته‌بندی می‌کنند و این کارت‌ها تحویل انبارهای دفاتر انتخابات در استان‌های اقلیم و پس از آن کارت‌ها مستقیماً به دفتر ملی در بغداد انتقال داده می‌شود.

این مقام عراقی ادامه داد از مجموع 2 میلیون و 899 کارت بایومتریک رای دهندگان، 2 میلیون و 789 و 200 کارت توزیع شده و 110 هزار و 385 کارت در میان رای دهندگان توزیع نشده است.

یاسین در ادامه بیان کرد 989 هزار و 820 کارت رای دهی، میان رای دهندگان استان اربیل، یک میلیون و 73 هزار و 671 کارت در استان سلیمانیه و 727 هزار و 709 کارت در استان دهوک توزیع شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا