سیاسی

تمجید سفیر لبنان در عراق از میزبانی شایسته عراقی‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک دولتمردان برای توقف جنگ

سفیر لبنان در عراق از تلاش‌های دیپلماتیک دولتمردان این کشور برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی و میزبانی شایسته از آوارگان لبنانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: سفیر لبنان در عراق تاکید کرد این کشور با توجه به آنکه ریاست دوره کنونی نشست اتحادیه عرب را بر عهده دارد، می‌تواند نقشی اساسی در تأثیرگذاری بر روند بین‌المللی افزایش فشارها برای متوقف شدن تجاوز به لبنان ایفا کند، ضمن آنکه عراق از آغاز کنندگان پویش کمک رسانی و بازسازی لبنان بوده و همواره ضمن ارسال کمک‌های بشردوستانه در حمایت از لبنان پیش قدم بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «علی الحبحاب»، سفیر لبنان در عراق، روز سه شنبه طی اظهاراتی با تمجید از تلاش‌های دیپلماتیک نخست وزیر عراق و پیشبرد این تلاش‌ها به اتفاق دیگر کشورهای منطقه تصریح کرد: عراق تلاش زیادی برای پیگیری ورود مهمانان لبنان به خاک این کشور انجام داده است به طوریکه تا کنون ۸ هزار تبعه لبنانی وارد این کشور شده‌اند.

وی تاکید کرد: روزانه سه پرواز از بیروت به مقصد بغداد، یک پرواز به مقصد نجف و یک پرواز به مقصد بصره صورت می‌گیرد و شمار زیادی از اتباع لبنانی هم از طریق گذرگاه القائم وارد خاک عراق می‌شوند و کسانی که مدارک شناسایی ندارند، با همکاری سفارتخانه و گذرگاه‌های مرزی اطلاعات موقت سفر آن‌ها ثبت می‌شود.

وی افزود: وزارت مهاجرت عراق موضوع ثبت نام اتباع لبنانی را که وارد خاک عراق می‌شوند، پیگیری می‌کند و نیروهای الحشد الشعبی نیز تلاش زیادی برای تسهیل در انتقال آن‌ها به مراکز اسکان انجام می‌دهند ضمن آنکه بیش از هزار نفر از لبنانی‌های مقیم عراق که در بخش‌های مختلف کار می‌کنند، در پذیرش آوارگان لبنانی مشارکت دارند.

وی با اشاره به کمک‌های قابل توجه عراق به لبنان خاطرنشان کرد: از ابتدای گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و بویژه پس از بیانیه مرجعیت عالی عراق، سفارت این کشور در بغداد شاهد تماس‌های گسترده‌ای از جانب شیوخ قبایل، نهادهای دولتی و غیردولتی، عتبات عالیات و احزاب سیاسی و اظهار آمادگی آنان برای کمک به مردم لبنان بوده است.

سفیر لبنان در عراق خاطرنشان کرد: سفارت لبنان در بغداد با هماهنگی عتبات عالیات و تلاش‌های کادر پزشکی نیروهای الحشد الشعبی، تا کنون پذیرای دو گروه از مجروحان لبنانی در فرودگاه بین‌المللی بغداد بوده و ارتباطات روزانه با مجروحان و همراهان آن‌ها به منظور پیگیری وضعیت روحی و روانی‌شان ادامه دارد.

علی الحبحاب گفت: بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی در عتبات عالیات میزبان بیش از ۶۰۰ کادر درمانی و اداری لبنانی هستند و ارتباط بیست و چهار ساعته با کارکنان برای پیگیری وضعیت مجروحان در سطح عالی برقرار است.

سفیر لبنان با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق تاکید کرد: تحرکات و تلاش‌های نخست وزیر عراق مقدم بر تلاش‌های دیگر کشورهای عربی و اسلامی بود و او با شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و ارتباطات با مسئولان بلندپایه و همچنین تماس‌های مستمر دیپلماتیک در داخل عراق نقش زیادی ایفا کرده است ضمن آنکه دولت عراق با ابتکار دولت فرانسه برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای مقابله آوارگان لبنانی پیگیری و همراهی کرده است و این مسأله تأثیر عمده‌ای بر روند روابط با کشورهای عربی خواهد داشت که اخیراً به حمایت‌های بشردوستانه روی آورده‌اند و در این شرایط سخت در کنار مردم لبنان ایستاده‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا