سیاسی

سیاستمدار کُرد عراق: گروه‌های مسلح با حمله به رژیم صهیونیستی پای عراق را به جنگ نکشانند

یکی از سیاستمداران مستقل و مطرح کُرد عراقی در خصوص پیامد‌های کشیده شدن پای عراق به جنگ با رژیم صهیونیستی و ادامه حملات گروه‌های مسلح عراقی به این رژیم هشدار داد.

میدل ایست نیوز: محمود عثمان سیاستمدار مستقل و برجسته کُرد عراقی با درخواست وارد نشدن عراق به تشدید تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تداوم حملات گروه‌های مسلح عراقی به مناطق صهیونیست‌نشین عواقب و پیامدهایی برای عراق بویژه در ابعاد اقتصادی و امنیتی خواهد داشت.

به گزارش آژانس خبری «نینا»، محمود عثمان تاکید کرد: دولت عراق تلاش می‌کند مانع از گسترش جنگ در خاورمیانه شود و تلاش‌هایش در این زمینه نیز روشن و مشخص است، اما ادامه حملات گروه‌های مسلح به رژیم صهیونیستی، موقعیت و موضع عراق را در این زمینه تضعیف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در جریان بمباران لبنان و غزه به تلفات انسانی و خسارات مادی اهمیتی نمی‌دهد و به خاطر حمله به یک نفر یا یک هدف، صدها نفر را به قتل می‌رساند و ساختمان‌های زیادی را ویران می‌کند و بنابراین عراق از حملات هوایی رژیم صهیونیستی دور و در امان نخواهد بود و اگر این رژیم تصمیم به بمباران عراق بگیرد خسارات زیادی به زیرساخت‌ها وارد خواهد شد و تلفات هنگفتی در پی خواهد داشت و عرصه تحولات عراق با تمامی طیف‌های آن دچار مشکل و سردرگمی خواهد شد.

محمود عثمان از دولت عراق درخواست کرد، به منظور اطمینان از عدم گسترش جنگ از جمله به عراق، گروه‌های مسلح را تحت کنترل قرار دهد زیرا آینده این کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

منبع
نینا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا