سیاسی

مجله امریکایی فارن پالسی گزارش داد
اربیل؛ ایستگاه پایانی حضور نیروهای نظامی امریکا در عراق

مجله فارن پالسی از قطعی بودن خروج نیروهای امریکا از عراق خبر داده و گفته است تنها بخش کوچکی از نیروهای امریکا، آنهم برای کمک به عملیات‌های ضد داعش در اربیل حضور خواهند داشت.

میدل ایست نیوز: مجله سیاسی فارن پالسی امریکا، در گزارشی از قطعی بودن خروج نیروهای نظامی کشورش از عراق، با توجه به جمع بندی مذاکرات دو کشور بر سر این موضوع خبر داده است.

به گزارش کردپرس، این نشریه سیاسی با اشاره به تضعیف کامل داعش در عراق و اینکه نیروهای امریکایی به بهانه مقابله با داعش در عراق حضور دارند، نوشت: اکنون وقت آن رسیده است که 2500 نیروی نظامی امریکا از عراق خارج شوند.

فارن پالسی با اشاره به اینکه بخش‌های زیادی از عراقی‌ها خواهان خروج نیروهای نظامی از عراق هستند و این حضور هزینه‌های زیادی به واشگتن تحمیل می‌کند، حضور سنگین نظامی امریکا در این کشور را ناقض منافع ملی امریکا دانسته و تاکید کرده که اکنون بهترین زمان برای خاتمه دادن به حضور نظامی امریکا در عراق است.

به نوشته این مجله سیاسی تنها بخش کوچکی از نیروهای امریکا، آن هم برای کمک به عملیات‌های ضد داعش در اقلیم کردستان عراق حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، همکاری بخش دفاعی دولت امریکا در عراق، پس از خروج نیروهای نظامی به هماهنگی‌های امنیتی میان دو کشور، بر اساس توافقنامه استراتژیک میان آن دو محدود خواهد شد.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا