سیاسی

توافق مصر و عربستان بر سر تقویت همکاری اقتصادی و دفاعی

مصر و عربستان در بیانیه‌ مشترکی پس از دیدار سران خود، از توافق بر سر تقویت همکاری اقتصادی و دفاعی فیمابین خبر دادند.

میدل ایست نیوز: ریاض و قاهره پس از دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف در جریان این دیدار در قاهره، بر لزوم بازدارندگی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و توقف تنش در لبنان و همچنین تقویت همکاری دفاعی و سرمایه گذاری مشترک میان مصر و عربستان تاکید کردند.

السیسی و بن سلمان مجددا بر عزم خود برای تداوم هماهنگی و تشدید تلاش‌ها با هدف حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کردند.

طرفین ضمن ابراز نگرانی عمیق از فاجعه انسانی در غزه، بر لزوم تلاش برای آتش بس پایدار و دائمی و رفع محاصره غزه تاکید کردند.

رئیس جمهور مصر و ولیعهد عربستان با محکوم کردن تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی در قدس، بر لزوم تشدید تلاش‌ها برای حل عادلانه و فراگیر قضیه فلسطین براساس دو کشوری، طرح صلح عربی و مصوبات بین المللی مرتبط تاکید کردند.

آنها ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش در لبنان، همبستگی کامل خود با ملت لبنان در بحران کنونی را اعلام کردند.

دو طرف بر حمایت کامل خود از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و تلاش‌های سازمان ملل و منطقه برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع برای بحران یمن تاکید کردند.

السیسی و بن سلمان ضمن تحسین روابط اقتصادی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف، بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای توسعه و متنوع سازی پایه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کردند.

طرفین بر عزم خود برای تقویت همکاری و هماهنگی در زمینه دفاعی در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور و تحقق آن تاکید کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا