خبر اولسیاسی

حمله امریکا با بمب افکن‌های «B2» به مناطق مختلف یمن

وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با استفاده از بمب افکن‌های B2 مناطق مختلفی از یمن را هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های وابسته به انصار الله یمن اعلام کردند که امریکا و بریتانیا با موجی از حملات، بامداد امروز پنجشنبه یمن را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش الجزیره، 9 حمله به مناطق مختلفی در شمال و جنوب صنعاء و دو منطقه کهلان و العیلا در شرق شهر صعده انجام شده است.

در همین رابطه لوید آستین، وزیر دفاع امریکا ادعا کرد که نیروی هوایی امریکا حملات دقیقی به 5 انبار ذخیره سلاح زیر زمین در مناطق تحت کنترل انصار الله یمن انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در این حملات، تاسیسات مورد استفاده انصار الله برای هدف قرار دادن کشتی‌ها، هدف قرار گرفته، تاکید کرد که واشنگتن در اتخاذ هرگونه اقدام برای بازدارندگی حملات انصار الله یمن و حفاظت از آزادی دریانوردی تردید نخواهد کرد.

وزیر دفاع امریکا توضیح داد که این حملات با موافقت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا انجام شده و در آن از بمب افکن‌های B2 که بسیار بزرگتر از جنگنده‌های مورد استفاده برای هدف قرار دادن تاسیسات و سلاح‌های انصارالله است، استفاده شده است.

در مقابل نصر الدین عامر، نائب رئیس سازمان رسانه‌ای انصار الله گفت که امریکا بهای دشمنی خود را خواهد پرداخت.

وی تاکید کرد که موضع آنها در همبستگی با غزه و لبنان تغییری نخواهد کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات هیچ خسارت جانی در میان غیرنظامیان در پی نداشت.

از نوامبر گذشته، انصار الله ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب را در حمایت از فلسطینیان نوار غزه انجام داده‌است.

واشنگتن، رهبری یک ائتلاف دریایی بین‌المللی را با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در این منطقه استراتژیک، که 12 درصد تجارت جهانی از آن می‌گذرد، در دست دارد.

نیروهای امریکایی و بریتانیایی از 12 ژانویه، حملات خود را به مواضع انصار الله در یمن آغاز کردند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا