خبر اولسیاسی

جانشین احتمالی یحیی السنوار کیست؟

گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان حاکی از آن است که جنبش حماس حتی در صورت ترور یحیی السنوار می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

میدل ایست نیوز: گزارش‌های رسانه‌های عبری زبان حاکی از آن است که جنبش حماس حتی در صورت ترور یحیی السنوار می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد چرا که شخصیت های متعددی وجود دارد که می توانند مناصب ارشد را برعهده گیرند.

به گزارش روسیا الیوم، روزنامه «معاریو» به نقل از امیر اویوی، سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که در حال حاضر، مشخص نیست که السنوار در قید حیات است یا نه اما به نظر می‌رسد برادرش بسیار فعال است و امور را مدیریت می‌کند.

وی افزود که حتی اگر یحیی السنوار از بین رفته باشد، شکستن ساختار هرمی حماس تا زمانی که محمد السنوار، ترور نشده باشد و 2 یا 3 شخصیت اصلی دیگر حضور داشته باشند، سخت است.

اویوی اشاره کرد که رهبران حزب الله به طور کامل از بین رفتند اما ساختار آن هنوز از هم نپاشیده است.

این سرتیپ ارتش بیان کرد که در صورت ثابت شدن ترور السنوار، این اقدام، ضربه سختی به حماس خواهد بود که شاید فرصت را برای توافق بر سر گروگان ها فراهم کند یا آغاز از هم پاشیدن حماس باشد.

پیش از این رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش این رژیم توانست یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس را در نوار غزه به شهادت برساند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا