سیاسی

استقبال بارزانی از تمدید حضور نیروهای ارتش آلمان در عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق از تمدید حضور نیروهای ارتش آلمان در عراق استقبال کرد و گفت داعش همچنان تهدید بزرگی برای عراق و امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق از تمدید مأموریت ارتش آلمان در عراق به مدت 15 ماه استقبال کرد.

به گزارش شفق نیوز، بارزانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به گرمی از تصمیم دولت و پارلمان آلمان برای تمدید حضور نیروهای این کشور در عراق استقبال می‌کنم».

وی افزود: «سازمان داعش همچنان تهدید بزرگی برای عراق و امنیت و ثبات منطقه‌ای است. آمادگی و همکاری شرکای بین‌المللی خود در مبارزه علیه داعش را ارج می‌نهیم».

پیش از این پارلمان آلمان با تمدید مأموریت ارتش آلمان برای کمک به دستیابی به ثبات در عراق به مدت 15 ماه دیگر موافقت کرده بود.

به این ترتیب حضور نیروهای آلمانی در عراق تا 31 ژانویه 2026 ادامه می‌یابد و دولت آلمان می‌تواند به استقرار حدود 500 سرباز از ارتش کشور خود به عراق تداوم ببخشد.

گفتنی است در هجدهم سپتامبر سال جاری دولت آلمان تصمیم گرفت مأموریت نیروهای خود در بغداد و اربیل را برای 2 سال دیگر تمدید کند.

این در حالی است که در هفدهم همان ماه محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق به زودی اعلام می‌شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا