سیاسی

فرماندهان نیروی هوایی عربستان و ترکیه همکاری دو جانبه را بررسی کردند

فرماندهان نیروی هوایی عربستان و ترکیه در آنکارا با یکدیگر دیدار و همکاری دو جانبه و شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: ترکی بن بندر بن عبدالعزیز، فرمانده نیروی هوایی عربستان در آنکارا با ضیاء جمال اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بن عبدالعزیز و جمال اوغلو، در این دیدار همکاری دو جانبه و شماری از مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

این مقام نظامی عربستانی در ادامه از تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعتی متخصص در حوزه هوا و فضای ترکیه بازدید کرد.

فرمانده نیروی هوایی عربستان در این بازدید از خط تولید این شرکت‌ها آگاهی یافت و به توضیحاتی از توانمندی‌ها و برنامه‌های آتی آنها گوش فرا داد.

در سپتامبر گذشته، ششمین نشست کمیته همکاری دفاعی عربستان و ترکیه در شهر جده در راستای بررسی همکاری میان وزارت دفاع دو کشور برگزار شده بود.

در این نشست، همکاری میان این دو وزارتخانه و راه‌های تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه توانمندی دفاعی و کیفی و انتقال و بومی‌سازی فناوری و تحقیق و توسعه دفاعی، بررسی شد.

در ژوئیه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان در چارچوب سفر رسمی این مقام عربستانی به آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

شایان ذکر است دو کشور در سال گذشته، در راستای توسعه پروژه ساخت پهپادها در عربستان با هدف تقویت استقلال استراتژی و ارتقای آمادگی سامانه دفاعی عربستان چندین توافقنامه امضا کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا