سیاسی

واکنش امریکا به شهادت یحیی السنوار

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به شهادت یحیی السنوار، وی را مانع اصلی پایان دادن به جنگ در غزه دانست و گفت: واشنگتن تلاش برای از سرگیری مذاکرات در خصوص طرح آتش‌بس و آزادی اسیران در غزه را دو برابر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا خبر داد واشنگتن پس از شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تلاش برای از سرگیری مذاکرات در خصوص طرح آتش‌بس و آزادی اسیران در غزه را دو برابر خواهد کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، میلر شهادت السنوار را اتفاقی تکان دهنده توصیف کرد و وی را مانع اصلی پایان دادن به جنگ غزه دانست.

وی اشاره کرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، چندین ماه با میانجیگران قطری و مصری برای دستیابی به توافقی که منجر به توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه در مقابل آزادی اسرای بازداشت شده توسط حماس در 7 اکتبر، شود، بدون فایده تلاش کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تصریح کرد رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در هفته‌های گذشته به طور کامل با مذاکره مخالفت می‌کرد.

میلر افزود: «واضح است که این مانع برداشته شده نمی‌توانم که انتظار داشته باشم که این امر بدان معناست هر شخصی که جایگزین السنوار شود، با آتش بس موافقت خواهد کرد اما کشته شدن وی آنچه که در هفته‌های گذشته مانع اصلی دستیابی به آتش‌بس بوده است را از میان بر می‌دارد».

وی در ادامه به گفت‌وگوهای تلفنی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا با وزرای خارجه قطر و عربستان در خصوص پایان دادن به جنگ غزه اشاره کرد.

گفتنی است بایدن پس از اعلام خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بیان کرد: «این روز خوبی برای اسرائیل، امریکا و جهان است».

این مقام امریکایی السنوار را مسئول جان باختن هزاران نفر از صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها، امریکا‌یی‌ها و شهروندان بیش از 30 کشور اعلام کرد.

گفتنی است روز گذشته رژیم صهیونیستی مدعی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در درگیری «تصادفی» در رفح واقع در جنوب نوار غزه شد.

این در حالی است که حماس تا کنون به این امر واکنشی نشان نداده و بیانیه‌ای صادر نکرده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا